• Посилання скопійовано

Собівартість проектних робіт та податковий облік витрат

В проектной организации работы выполняются месяцами. По мере выполнения стадии подписывается акт приема-передачи . Если на конкретном обьекте работало, например, 5 проектировщиков, я их зарплату должна отнести на 23 сч. и это в НУ зарплата, относящаяся к с-ти выпущенной продукции. Но в это время проектируются другие обьекты, где заняты те же проектировщики и другие. Акты по этим обьектам будут подписаны в других периодах, куда относить эту з-ту в НУ, да и в БУ непонятно. Стоимость обьектов считается по сборнику цен в строительстве и по ДБН, там не учитывается з-та . До 01.04.2011 г. зарплата была разделена на общеппроизв. и админ. и списывалась на 791 сч. каждый месяц.

Як відомо, з 01.04.2011 р. податковий облік доходів і витрат здійснюється за принципом, встановленим Податковим кодексом України (далі – ПКУ). Так, відповідно до другого абзацу п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт. А згідно з п. 138.4 ст. 138 ПКУ витрати, що формують собівартість виконаних робіт визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від таких виконаних робіт.

Якщо порівняти цей принцип з одним з основних принципів бухгалтерського обліку — нарахування та відповідності доходів і витрат (згідно з яким для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів), то в цьому питанні принципи бухгалтерського і податкового обліку співпадають.

Саме тому в податковому обліку потрібно використовувати офіційні методичні рекомендації з формування собівартості у певних галузях.

Порядок формування собівартості проектних робіт регламентується Методичними рекомендаціями з формування собівартості проектних робіт з урахуванням вимог положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 29 березня 2002 р. №64 (далі — Методичні рекомендації).

Відповідно до п. 2 розділу V Методичних рекомендацій собівартість реалізованих проектних робіт складається з виробничої собівартості проектних робіт, які були реалізовані протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

До виробничої собівартості проектних робіт включаються прямі витрати та непрямі (змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати).

Змінні загальновиробничі витрати розподіляються між об'єктами обліку витрат з урахуванням бази розподілу, яка обирається організацією самостійно. Розподіл цих витрат може здійснюватися (виходячи з фактичної потужності звітного періоду) пропорційно:

— до суми всіх прямих витрат;

до обсягу доходу (виконаних робіт);

— до суми витрат на оплату праці;

— до відпрацьованого часу (машинами, механізмами, оргтехнікою тощо).

Постійні загальновиробничі витрати розподіляються між об'єктами обліку витрат з використанням бази розподілу та з урахуванням планової потужності діяльності організації. Планова потужність організації може визначатися виходячи із середнього обсягу робіт за умов звичайної діяльності організації протягом кількох років.

Згідно з п. 5 розділу V Методичних рекомендацій до складу собівартості реалізованих проектних робіт не включаються адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати. Вони відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому були здійснені, і відносяться безпосередньо на зменшення фінансових результатів.

Відповідно до п. 3 розділу VІІ Методичних рекомендацій вибір об'єктів обліку витрат визначається проектною організацією самостійно, виходячи з особливостей та обсягів проектування. Облік витрат рекомендується здійснювати за кожним об'єктом калькулювання: розробка (тема) в цілому, об'єкт проектування, окремі етапи, завдання тощо. У разі виконання великої кількості замовлень з незначною їх вартістю допускається ведення обліку витрат в цілому по проектній організації чи відособленому структурному підрозділу. Визначення собівартості проектних робіт за кожним замовленням у цих випадках здійснюється з урахуванням обсягів проектних робіт, що виконані за кожним замовленням, та собівартості проектних робіт по проектній організації в цілому.

Виходячи з наведеного вище, Вам потрібно всі загальновиробничі витрати списувати на рахунок 23 «Виробництво», а вже з нього списувати в реалізацію виробничу собівартість проектних робіт пропорційно до обсягів доходів. При цьому на рахунку 23 «Виробництво» буде утворюватись залишок витрат (виробничої собівартості), який припадає на незавершені роботи. Адміністративні витрати є витратами періоду й вони списуються з балансу на дату закінчення звітного періоду повністю незалежно від результатів виконаних робіт.

Галина Шулак

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Джерело: Контракти-Аудит

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Перехідні операції резидента Дія. Сіті
    ТОВ з 01.10.2024 р. отримало статус резидента Дія. Сіті і стало платником податку на прибуток на особливих умовах. ТОВ звітується щоквартально з податку на прибуток. Якщо в IV кварталі ТОВ робить виплати ФОПам на ЄП за послуги, надані в ІІІ кварталі (коли ТОВ ще було платником податку на прибуток на загальних умовах), то чи впливають суми цих виплат на податок на прибуток на особливих умовах, платником якого ТОВ вже є у IV кварталі?
    20.11.202413
  • Як розрахувати інвестиційний прибуток при зменшенні статутного капіталу, сформованого за рахунок НМА?
    Засновник (ФО) вніс до статутного капіталу право оренди нежитлового приміщення – 500000 грн (частка 100%). Вартість внеску підтверджено експертною оцінкою. Засновник приймає рішення про зменшення статутного капіталу на 250000 грн. Виплату проведено грошима. Чи має право при розрахунку інвестиційного прибутку засновник зменшувати дохід (отриманий від зменшення долі) на суму внесених нематеріальних активів, а саме право оренди нежитлового приміщення, тобто на номінальну вартість внесеного статутного капіталу?
    18.11.202430
  • Особливості виплати дивідендів нерезиденту
    Згідно з протоколом учасників підприємство повинно було сплатити дивіденди за І кввртал 2024 р. в сумі 45 153 880 грн. Дата сплати - 01.10.2024 р., курс долара НБУ - 41,2199 грн, курс біржовий - 41,33 грн. Яку суму валюти потрібно перерахувати учаснику нерезиденту? Яку суму податку на доходи нерезидентів потрібно перерахувати до бюджету?
    15.11.2024225
  • Поворотна фіндопомога працівнику: чи може неприбуткова організація її видати?
    Чи може неприбуткова організація видати поворотну безвідсоткову фінансову допомогу своєму працівнику?
    15.11.202419
  • Як представництву нерезидента подавати декларацію з прибутку від імені нерезидента?
    Некомерційне представництво нерезидента набуло статусу постійного представництва нерезидента. Нерезидент за місцезнаходженням постійного представництва зареєструвався платником податку на прибуток. Як постійному представництву подавати декларацію з податку на прибуток, включаючи фінзвітність, від імені нерезидента?
    13.11.202418