ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Придбано тент для машини: як його оприбуткувати?

Як оприбуткувати тент, який було придбано для машини, яка використовується у госпдіяльності підприємства?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

З одного боку, відповідно до абз. 9 п. 4 П(С)БО 7 та п. 4 Методичних рекомендацій №561 об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями та приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; 
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

Якщо один об'єкт ОЗ складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт ОЗ.

Для аналітичного обліку та забезпечення спостереження за використанням у місцях експлуатації ОЗ кожному об'єкту присвоюється інвентарний номер. Якщо частина (компонент) ОЗ визнана підприємством окремим об'єктом основних засобів, то їй також присвоюється інвентарний номер (п. 8 Методичних рекомендацій №561).

З другого боку, нормами п. 14 П(С)БО 7 та п. 16 Методичних рекомендацій №561 передбачено збільшення первісної вартості ОЗ на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта (зокрема, дообладнання), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта. Залишкова вартість основних засобів зменшується у зв'язку з частковою ліквідацією об'єкта основних засобів.

З огляду на мінімально допустимі строки амортизації ОЗ та інших необоротних активів, встановлених у пп. 138.3.3 ПКУ, зазначимо, що для:

  • машин та обладнання (група 4) встановлено мінімально допустимий строк корисного використання - 5 років;
  • транспортні засоби (група 5) – 5 років;
  • інші основні засоби (група 9) – 12 років.

При цьому положення п. 43 підрозділу 4 розд. XX ПКУ дозволяють платникам податку на прибуток, починаючи з 01.01.2017 р., під час розрахунку амортизації за прямолінійним методом щодо ОЗ групи 4 (машини та обладнання) використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює 2 роки, якщо для ОЗ одночасно виконуються вимоги:

  • ОЗ не були введені в експлуатацію та не використовувалися на території України;
  • ОЗ введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів починаючи з 01.01.2017 р. до 31.12.2018 р.;
  • ОЗ використовуються у власній госпдіяльності та не продаються або не надаються в оренду іншим особам (за виключенням платників податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна).

Під час застосування положень вказаного пункту норми п. 138.3 ПКУ не застосовуються в частині нарахування амортизації відповідно до встановлених мінімально допустимих строків амортизації ОЗ.

З огляду на викладене, для підприємства найкраще виглядає варіант збільшення первісної вартості автомобіля на суму витрат, пов'язаних з його поліпшенням (дообладнання такої машини тентом). При цьому не змінюється строк корисного використання такого автомобіля та метод нарахування амортизації. Збільшується тільки його вартість, що амортизується – на суму вартості тенту.

***

Читайте також: Два роки амортизації машин та обладнання: на які витрати вони поширюються? 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202621
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 503
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202632
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202636
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202639