• Посилання скопійовано

Чим підтвердити звільнення від ПДВ операцій з постачання послуг за кошти Глобального фонду?

Підприємство планує надавати послуги за кошти Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, які звільняються від ПДВ. Як підтверджується право підприємства на звільнення таких послуг від ПДВ?

Вказані операції звільняються від ПДВ згідно з п. 26 підрозділу 2 розділу XX ПКУ: тимчасово, на період виконання програм Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону, звільняються від оподаткування ПДВ операції з:

  • ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів (крім підакцизних), якщо такі товари оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону. Порядок ввезення зазначених товарів визначається Кабміном. У разі нецільового використання зазначених товарів платник податку збільшує податкові зобов’язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму ПДВ, що мала бути сплачена у момент імпорту таких товарів, а також зобов’язаний сплатити пеню відповідно до норм ПКУ;
  • постачання на митній території України товарів (крім підакцизних) та надання послуг, якщо такі товари/послуги оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби з СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону. Порядок здійснення таких операцій визначається Кабміном. У разі порушення вимог, встановлених цим порядком, платник податку, який фактично скористався правом на податкову пільгу, вважається таким, що умисно ухиляється від оподаткування, і до такого платника застосовуються штрафні (фінансові) санкції, встановлені ПКУ.

У разі здійснення операцій, звільнених відповідно до п. 26 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, положення п. 198.5 ПКУ та положення ст. 199 ПКУ не застосовуються, тобто податкові зобов'язання на вхідні суми ПДВ не нараховуються та податковий кредит пропорційно не розподіляється.

Порядок ввезення вищевказаних товарів та порядок здійснення вищевказаних операцій та надання послуг затверджені постановою Кабміну від 17.04.2013 р. №284.

Зокрема, п. 5 Порядку постачання на митній території України товарів (крім підакцизних) та надання послуг, що оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, які виконуються відповідно до Закону України "Про виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні" (далі – Порядок) визначено, що постачальник послуг для підтвердження звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг, здійснених відповідно до договору, не пізніше ніж протягом 5 р.д., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду, у якому здійснювалися такі операції, подає МОЗ:

1) заяву про видачу довідки-підтвердження, що послуги оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду, за формою згідно з додатком 1 до Порядку;

2) завірені в установленому законодавством порядку копії:

  • договору між постачальником та основним реципієнтом (субреципієнтом);
  •  довідки про включення постачальника товарів та послуг до ЄДРПОУ (для постійного представництва нерезидента);
  • податкових накладних, виданих постачальником товарів та послуг у звітному (податковому) періоді, у межах виконання договору між постачальником та основним реципієнтом (субреципієнтом) без урахування ПДВ. Копія податкової накладної виготовляється шляхом роздрукування податкової накладної у електронній формі із засвідченням такої копії у загальному порядку;

3) копію витягу з реєстру платників ПДВ.

Відповідно до п. 6 Порядку МОЗ протягом 5 р.д. з дати отримання документів, зазначених у п. 5 Порядку, видає довідку-підтвердження, що послуги оплачуються за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду, за формою згідно з додатком 2 до Порядку, або надсилає обґрунтовану відмову у письмовій формі.

Як вказано у п. 7 Порядку, Довідка-підтвердження оформляється у трьох примірниках, підписується уповноваженою особою МОЗ та скріплюється гербовою печаткою. Два примірники довідки-підтвердження видаються постачальникові послуг, один з яких подається органам податкової служби, другий - залишається у постачальника. Третій примірник довідки-підтвердження залишається у МОЗ.

Підстави для відмови передбачені у п. 8 Порядкуїх всього дві:

  • подання постачальником послуг неповного пакета документів, зазначених у п. 5 Порядку;
  • виявлення у таких документах недостовірних відомостей.

Нагадуємо також, що для цілей обов'язкової реєстрації платником ПДВ після досягнення обсягу оподатковуваних операцій 1 млн грн слід враховувати також і ці звільнені операції – див. лист   ДФСУ від 28.12.2015 р. №27865/6/99-95-42-01-16-01, у якому податківці вказують, що згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.20248
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.2024494
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024252