• Посилання скопійовано

Безкоштовний відпуск ліків: що з ПДВ?

Аптека (юрособа на загальній системі оподаткування) здійснює безкоштовний відпуск ліків, за які отримує кошти з бюджету. В який момент виникають податкові зобов’язання? На кого і з якою номенклатурою виписується податкова накладна?

Згідно зі ст. 49 Бюджетного кодексу розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства. З цієї норми можна зробити висновок, що платником є місцевий бюджет, і постачання ліків здійснюється з оплатою за рахунок бюджетних коштів. За умовами запитання відшкодування вартості ліків з бюджету здійснюється за їх продажною вартістю, тож фактично бюджет є покупцем таких ліків. 

Згідно з  п. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом. Тож в даному випадку податкові зобов’язання виникають на дату отримання бюджетних коштів на рахунок – у 5-ти денний термін з моменту надходження акту звірки.  

На дату виникнення податкових зобов’язань слід скласти податкову накладну. Оскільки бюджет не може бути платником ПДВ, то й податкова накладна не видається отримувачу. У верхній лівій частині такої накладної у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини 02 - складена на постачання неплатнику податку (п. 8 Порядку №1307). Згідно з п. 12 Порядку №1307 у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який незареєстрований як платник податку у графі "Отримувач (покупець)" зазначається "Неплатник", а у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "100000000000".

Також у такій податковій накладній в загальному порядку вказується вся номенклатура ліків, які були продані за рахунок бюджету, їх кількість, ціна та вартість – в частині, що відповідає отриманій сумі коштів. Цю інформацію можна отримати із акта звірки, на підставі якого були перераховані кошти з бюджету.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    Сьогодні 17:227
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    Сьогодні 15:0727
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    Сьогодні 10:14146
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202524
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202523