Відповідно до договору купівлі-продажу чи поставки, товар, який продавець передає або зобов'язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу (ч.1 ст. 675 ЦКУ).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 679 ЦКУ продавець відповідає за недоліки товару, якщо покупець доведе, що вони виникли до передання товару покупцеві або з причин, які існували до цього моменту. Якщо продавцем надані гарантії щодо якості товару, продавець відповідає за його недоліки, якщо він не доведе, що вони виникли після його передання покупцеві внаслідок порушення покупцем правил користування чи зберігання товару, дій третіх осіб, випадку або непереборної сили.
Покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару за умови, що недоліки виявлені в строки, встановлені цією статтею, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 680 ЦКУ).
Таким чином, продавець у договорі купівлі-продажу з покупцем лише передбачає зобов'язання щодо виконання гарантійного обслуговування протягом гарантійного терміну та/або поза його межами. Щодо особи-виконавця такого гарантійного обслуговування, то таких вимог ЦКУ не містить — достатньо лише вказати, що гарантійне обслуговування здійснює третя особа з зазначенням її реквізитів. Тому, на нашу думку, сам “продаж” гарантійних зобов'язань не доцільно вчиняти шляхом укладення трьохсторонньої угоди.
При цьому договір на гарантійне обслуговування та умови оплати та/або відшкодування витрат за таким обслуговуванням можуть бути обумовлені окремим договором без повідомлення про нюанси таких господарських відносин безпосередньо покупцю товару. ЦКУ не забороняє укладати різного роду договори. І в описаній в запитанні ситуації, можливо доцільно договір на виконання робіт з гарантійного обслуговування товару (в описаній ситуації - за замовленням імпортера товару) укласти з Виконавцем окремо на виконання таких видів робіт за всіма покупцям імпортованого товару.