• Посилання скопійовано

Чи зазначати код УКТ ЗЕД у податковій накладній?

Товар придбано у лютому 2012 р. у ФОП — неплатника ПДВ, і коди УКТ ЗЕД він ніде не зазначає. Чи зазначати код УКТ ЗЕД у податковій накладній при подальшому продажу такого товару?

Законом України від 07.07.2011 р. №3609-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» внесено зміни до п. 201.1 ст. 201 ПКУ, відповідно до яких, зокрема, перелік обов’язкових реквізитів, що їх має містити податкова накладна, доповнено реквізитом «код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України)».

До форми податкової накладної було внесено відповідні зміни, затверджені наказом Мінфіну від 01.11.2011 р. №1379.


Щодо визначення коду товарів відповідно до УКТ ЗЕД слід зазначити таке.

Статтею 215 ПКУ конкретизовано перелік підакцизних товарів та їхні коди згідно з УКТ ЗЕД, а тому при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів зазначені коди слід відображати у податковій накладній.

Класифікація товарів, ввезених на митну територію України з метою митного оформлення, здійснюється згідно з вимогами Митного кодексу, УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом про Митний тариф, та з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, затверджених наказом Держмитслужби від 30.12.2010 р. №1561.

При цьому ст. 313 Митного кодексу визначено, що митні органи відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД, тобто на Держмитслужбу України покладено право здійснення контролю за правильністю класифікації товарів відповідно до вимог УКТ ЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення і прийняття остаточних висновків про визначення коду товару.

З метою вдосконалення роботи за напрямом класифікаційної роботи і тлумачення термінів та класифікаційних вимог в УКТ ЗЕД листом Держмитслужби від 16.05.2011 р. №11.1/2-16/7598-ЕП надано Методичні рекомендації щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД.

Отже, при здійсненні операцій з імпортованими товарами при складанні податкової накладної у графі «код товару згідно з УКТ ЗЕД» має зазначатися код УКТ ЗЕД, зазначений у ВМД, якою було оформлено такі товари при ввезенні їх на митну територію України незалежно від того, чи є продавець їх безпосереднім імпортером.

Звертаємо увагу на те, що на всіх етапах реалізації товару кінцевому споживачу у супровідній документації, яка додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом, прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, покупець повинен мати можливість ознайомитися з найменуванням та місцезнаходженням виробника (ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. №1023-XII).

Отже, при реалізації раніше придбаних імпортованих чи підакцизних товарів платники податку — продавці, які не є безпосередніми імпортерами чи виробниками зазначених товарів, у разі коли податкова накладна, на підставі якої такі товари було придбано, не містить коду згідно з УКТ ЗЕД за такими товарами, самостійно визначають код товару згідно з УКТ ЗЕД відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом про Митний тариф, з урахуванням пояснень і методичних рекомендацій Держмитслужби України та зазначають його у податковій накладній.

Код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів і товарів, ввезених на митну територію України) має зазначатися по всьому ланцюгу постачання таких товарів до моменту їх продажу кінцевому споживачу або до моменту, коли такі товари перетворюються на інший товар чи стають частиною нового внаслідок виробництва, обробки, переробки тощо. У разі коли внаслідок такого виробництва, обробки, переробки тощо створено новий підакцизний продукт, йому присвоюється новий відповідний код згідно з УКТ ЗЕД.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: ДФС у м. Києві

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024905
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248875
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432