• Посилання скопійовано

Коли виникає податкове зобов'язання та податковий кредит при розрахунку бюджетними коштами

Виконавець надав послуги Замовнику (акт надання послуг від 05.09.2016 р.). Замовник сплатив за отримані послуги бюджетними коштами з реєстраційного рахунку, відкритого Виконавцю в ГУ ДКСУ 10.09.2016 р. Чи має право Замовник на податковий кредит за податковою накладною, яка виписана 05.09.2016 р., з порушенням п. 187.7 ПКУ?

ПЗ з ПДВ. На дату виникнення ПЗ платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (абз. 1 п. 201.1 ПКУ).

Згідно із п. 187.7 ПКУ, датою виникнення ПЗ з ПДВ у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Отже, до дати надходження коштів на рахунок платника податків з рахунків Держказначейства або отримання відповідної компенсації такий платник не відображає ПЗ по ПДВ й не виписує податкову накладну. Податкова накладна має бути виписана постачальником лише датою оплати за рахунок бюджетних коштів установи або датою отримання відповідної компенсації, незалежно від дати відвантаження товарів; дати оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг.

ПК з ПДВ. На жаль, у п. 198.2 ПКУ не передбачено особливого порядку визначення дати виникнення ПК з ПДВ у разі сплати бюджетними коштами. Як це прописано при ввезенні товарів на митну територію України, сплаті орендної плати чи оплаті за довгостроковими договорами.

Тому, начебто на перший погляд, має спрацьовувати загальне правило: датою виникнення ПК з ПДВ вважається (абз. 1 п. 198.2 ПКУ):

  • або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; 
  • або дата отримання платником податку товарів/послуг. 

Це опосередковано підтверджує лист Міндоходів від 29.07.2013 р. №13292/7/99-99-19-04-02-17, відповідно до якого: «пунктом 187.7 статті 187 Кодексу визначений особливий порядок виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, а не визначено, що на зазначені операції поширюється касовий метод, дата виникнення права на податковий кредит при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається у загальновстановленому порядку за правилом першої події відповідно до пункту 198.2 статті 198 Кодексу».

Втім, як не крути, однак згідно з абз. 3 п. 198.6 ПКУ для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування  ПК з ПДВ є податкові накладні, отримані з ЄРПН.

Таким чином, дата оформлення податкової накладної має збігатися з датою виникнення ПЗ із ПДВ у продавця, а також із датою виникнення права на ПК з ПДВ у покупця.

Якщо оплата бюджетними коштами надійшла на одну дату, а податкову накладну продавець виписав на іншу дату, то у покупця під загрозою опиниться ПК з ПДВ за такою податковою накладною, адже на дату виписки податкової накладної ще не виникло події згідно з п. 187.7 ПКУ, тобто немає отримання оплати бюджетними коштами.

Радимо цю помилку виправити, аби зберегти ПК з ПДВ у покупця. Оскільки  не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної, то радимо оформити Розрахунок коригування до податкової накладної з «неправильною» датою, зазначивши причину коригування «зміна кількості», а всю кількість товарів (послуг) зазначити зі знаком «мінус». Й оформити та зареєструвати в ЄРПН нову податкову накладну з тією самою номенклатурою, втім із правильною датою.

Читайте також: Касовий метод для ПДВ: наслідки для продавця і покупця

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024908
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248905
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432