• Посилання скопійовано

Виправляємо помилки в зареєстрованій накладні в ІПН покупця

У виписаній податковій накладній неправильно вказано контрагента. Накладна вже зареєстрована. Як виправити помилку?

Затвердженого механізму виправлення помилки, допущеної в ІПН покупця податкової накладної, зареєстрованої ЄРПН, на сьогодні не має. Але податківці надали роз’яснення у підкатегорії 101.19 «ЗІР» на сайті ДФСУ. Тож оскільки іншого способу виправити таку помилку к ПН не має, доведеться виправляти за варіантом податківців. У таблиці нижче наводиться алгоритм дій, який на цьому етапі є актуальним для практичного застосування.

Так, при помилці у ІПН контрагента:

1) продавець повинен скласти розрахунок коригування до такої помилкової податкової накладної, за датою виявлення помилки. Оскільки йдеться про зменшення ПЗ з ПДВ, цей розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, чий "невірний" ІПН та найменування, були зазначені у відповідних графах податкової накладної, до якої складається такий розрахунок коригування. Виключення лише одне – якщо помилкова податкова накладна була виписана на неплатника податку;

2) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із вірними даними. Така податкова накладна складається за датою виникнення ПЗ з ПДВ (а не за датою виправлення помилки).

Якщо помилку виявили після закінчення 15 календарних днів, то може бути порушено термін реєстрації такої ПН в ЄРПН, адже продавець не встигне зареєструвати ПН не пізніше 15 календарних днів з дати виписування (п. 201.10 ПКУ), з дати виникнення податкових зобов'язань. Якщо терміни такої реєстрації порушено, покупець втрачає суму податкового кредиту з ПДВ у місяці (періоді) складання ПН, але це право у нього залишиться в місяці (періоді) реєстрації такої ПН. При цьому продавець наражається на ризик підпасти під штрафи, встановлені ст. 120-1 ПКУ за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної. 

Але виправити цю помилку слід обов’язково, адже з 01.01.2016 р. п. 120-1.4 ПКУ передбачено фінансову відповідальність за помилки, яких продавець припустився при складанні податкової накладної у її обов’язкових реквізитах.  

Поля

Дані, рекомендовані для заповнення РК

Дані, рекомендовані для заповнення нової ПН

Порядковий номер

Черговий порядковий номер

Новий порядковий номер

Верхня ліва частина РК/ПН

у верхній лівій частині робить відповідну помітку „Х” щодо реєстрації у ЄРПН РК покупцем (якщо зазначений у ПН покупець – платник ПДВ)

 -

«Дата складання»

Дата виявлення помилки

Дата виникнення ПЗ (у нашому випадку дата відповідатиме даті ПН на неправильного контрагента)

Заголовна частина

Дані із заголовної частини ПН на зазначеного в ній контрагента

Зазначаємо всі реквізити правильного контрагента — платника ПДВ

Таблична частина (графи з 1 по 13)

Зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів (послуг)

Зазначаємо обсяг операцій з постачання (у нашому випадку дані відповідатимуть даним ПН на неправильного контрагента-платника ПДВ)

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»