Насамперед зазначимо, що на сьогодні всі питання, які пов’язані з обліком ПДВ визначено Інструкцією з бухобліку ПДВ, затвердженою Наказом Мінфіну від 01.07.1997 р. №141. Пп. 1.4 цієї Інструкції встановлено обов’язок провести в обліку проведення Д-т 10, 11, 15, 20, 28, 949 К-т 641 нарахування податкових зобов’язань з ПДВ у разі використання активів, за якими раніше було відображено податковий кредит, в операціях, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування ПДВ. Тож або через собівартість реалізованих активів або через інші операційні витрати нарахований ПДВ буде включатися у склад витрат в бухобліку, відповідно він буде впливати й на фінансовий результат. Також потрібно нарахувати податкові зобов’язання у зв’язку з їх реалізацією (Д-т 701 К-т 641). Тож у такому випадку буде проведено подвійне нарахування ПДВ, оскільки раніше було створено податковий кредит на всю суму ПДВ при придбанні активів.
Що стосується оподатковуваних операцій, то у такому випадку за загальними правилами будуть виникати тільки податкові зобов’язання з ПДВ у зв’язку з реалізацією товарів (Д-т 701 К-т 641).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити