• Посилання скопійовано

Митна вартість ввезеного товару застосвується виключно для нарахування митних платежів

Підприємство займається оптовим продажем м’ясних виробів імпортованих не територію України. У зв’язку з тим, що митниця піднімає статистичну вартість імпортного товару у нього збільшуються митні платежі, а саме мито і ПДВ. Що робити з податковим кредитом який залишається?

Запитання: Підприємство займається оптовим продажем м’ясних виробів імпортованих не територію України. У зв’язку з тим, що митниця піднімає статистичну вартість імпортного товару у нього збільшуються митні платежі, а саме мито і ПДВ, при цьому собівартість товару залишається від ціни товару вказаній в інвойсі. Наприклад, собівартість товару 163050,04 по цінах інвойсу помноженому на курс НБУ на дату розмитнення товару, при цьому мито складає 37840,74 ПДВ 58022,47. Собівартість нашого товару складає 200 890,78, при цьому вхідне ПДВ, а саме податковий кредит - 58022,47. Продаж товару без ПДВ 247500 (націнка 46 609,22) ПДВ по реалізації 49500, а саме податкове зобов’язання. Залишок ПДВ, який ми не використовуємо - 8522,47. Що робити з податковим кредитом який залишається? Чи правильно підприємство продає товар, якщо врахувати що така ціна є ринковою. Яку суму податкового кредиту сплаченого митним органам ставити в податкову декларацію з ПДВ?

 

Відповідь: За загальними нормами під час ввезеня на митну територію України товарів (розмитнення) сплачуються митні платежі, зокрема ПДВ та мито. Для нарахування митних платежів  застосовуються відомості про митну вартість товарів. Митна вартість, це скоригована ціна договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться у митному режимі імпорту. Митна вартість практично завжди є більшою від договірної (контрактної).

1) в разі ввезення на митну територію України товарів, згідно п. 198.1 ПКУ виникає право на податковий кредит. Датою виникнення права на податковий кредит, відповідно до п. 198.2 ПКУ є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями (дата подання митної декларації для митного оформлення за п. 187.8 ПКУ);


 

2) якщо ввезення товарів здійснюється з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, за нормою п. 198.3 ПКУ, сплачена та підтверджена у митній декларації вся сума ПДВ відноситься до складу податкового кредиту. Відображається сума ПДВ у рядку 12.1.1 декларації з ПДВ (форма декларації затверджена наказом Мінфіну від 23.09.2014р. № 966);

3) відповідно до п. 9 П(С)БО 9 “Запаси” первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається з таких фактичних витрат, як суми, що сплачуються згідно з договором постачальнику (продавцю), за вирахуванням непрямих податків, суми ввізного мита тощо. Отже договірна вартість разом із сумою мита формують собівартість товару;

4) при реалізації ввезеного товару, потрібно врахувати вимоги п. 188.1 ПКУ. База оподаткування операцій з постачання товарів визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (мито є загальнодержавним податком). Відповідно під час розмитнення мито збільшувало базу для нарахування ПДВ на митниці.

А вже абз. 2 п. 188.1 ПКУ уточнює, що база оподаткування операцій з постачання товарів не може бути нижче ціни придбання таких товарів. Зверніть увагу за придбаними товарами до уваги слід брати ціну придбання, якою є договірна вартість продавця (на відміну від самостійно виготовлених товарів, де до уваги слід брати собівартість).

Отже, база для ПДВ з постачання ввезенних товарів не може бути нижчою за ціну визначену у договорі (контракті), яка перерахована за офіційним курсом НБУ на дату розмитнення. Помилково стверждувати, що до уваги береться митна вартість. Митна вартість ввезеного товару застосвується виключно для нарахування митних платежів. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 072
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249295
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435