• Посилання скопійовано

Зміна одиниці вимірювання засвідчується підприємством у розпорядчому акті

Як бути із залишками за минулий рік, якщо одиниця вимірювання товару інша і вона без коду?

Підозрюємо, що питання пов'язане із заповненням граф 5.1, 5.2 - одиниця виміру товарів/послуг податкової накладної. Згідно Порядку № 957 (затверджений наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 957) графи 5.1, 5.2 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної. А саме:


 

- у графі 5.1 вказується умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО;

- у графі 5.2 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

На сьогодні діє Класифікатор системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96, затверджений наказом Держстандарту від 09.01.1997р. № 8.

Застосування КСПОВО призначено для збирання, оброблення та обміну інформацією з фінансової та статистичної звітності, у сфері зовнішньоекономічної діяльності, в торговельних та товаросупровідних документах тощо. Фактично класифікація одиниць вимірювання побудована за  методом кодування. Наприклад, якщо в оптовій та роздрібній торгівлі постачання здійснюється партіями, назва одиниці вимірювання та обліку умовного позначення буде “партія” (графа 5.1 ПН) з кодом 2006 (графа 5.2 ПН). 

Враховуючи умови запитання, якщо в процесі господарської діяльності одиниці вимірювання змінюються (наприклад “шт” з кодом 2009 на “партія” з кодом 2006) вважаємо, що це повинно засвідчуватись підприємством у розпорядчому акті при визнанні таких змін. Якщо підприємство у КСПОВО визначить класифікацію одиниць вимірювання та одиниць обліку (накзву), то відповідно до кожної назви присвоєно код відповідної одиниці вимірювання або обліку.

За додатковою інформацією можна звернутись до Українського науково-дослідного інституту стандартизації, сертифікації та інформатики Держстандарту України, який здійснює ведення КСПОВО. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 149
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435