• Посилання скопійовано

У разі непідписання акту виконаних робіт замовником виписуємо податкову накладну на дату оформлення акту

Як в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних відкоригувати податкову накладну, яка виписана на дату складення акту виконаних робіт, якщо такий акт не підписаний замовником?

Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. 

Згідно зі ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов’язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Якщо ухилення замовника від прийняття виконаної роботи спричинило зміну строку здачі роботи, вважається, що право власності на виготовлену (перероблену) річ перейшло до замовника у момент, коли мало відбутися її передання. 


 

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; 

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 1.1 р. III Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України від 17.12.12 № 1340 (далі – Порядок № 1340), облік виданих податкових накладних в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов’язань.

Враховуючи викладене, платник податку на дату оформлення акту, за умови відсутності письмових зауважень замовника щодо виявлення ним допущених підрядником у роботі відступів від умов договору або інших недоліків, незалежно від того, підписаний цей акт замовником чи ні, повинен виписати податкову накладну та відобразити її в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

У разі визнання судом недійсним акту, підписаного однією стороною, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню, оскільки після постачання товарів/послуг здійснюється зміна суми компенсації їх вартості на підставі п. 192.1 ст. 192 ПКУ, та відобразити суму коригування в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: Єдина база податкових знань

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.20248
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202411
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202413
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202462
  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    13.05.2024484