В періоді виявлення помилки виправлення неправильного запису в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних здійснюється методом „сторно”, тобто до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком „-” і правильний запис із знаком „+”.
Виглядає це так: в періоді виявлення помилки платнику ПДВ в Реєстрі слід продублювати реєстрацію помилкової податкової накладної, включаючи порядковий номер, а в графах, де вказані суми, дані відобразити із знаком „-”, щоб даний запис видалити.
Щоб додати правильні дані в Реєстрі дублюємо дані податкової накладної з тими ж реквізитами, і ставимо правильні суми зі знаком „+” (у разі ж коли рядок просто видаляється, то новий запис проводити не потрібно).
Якщо виправлення помилки потребує подання платником ПДВ уточнюючого розрахунку, то до виду нового правильно виписаного документа додається літера „У”. Зазначений документ реєструється в розділах І або ІІ Реєстру, за місяць у якому виявлено помилку, у вищезазначеному порядку із знаком „+”. Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається у рядку „З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період” цього ж Реєстру. У разі подання до територіального органу Міндоходів уточнюючого розрахунку з ПДВ, подання уточнюючого Реєстру виданих та отриманих податкових накладних не передбачено.
Наявність помилкової податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Єдиний реєстр) спричиняє розбіжності між даними Єдиного реєстру та Реєстру виданих та отриманих податкових накладних платника ПДВ — продавця, та свідчить про можливі порушення таким платником податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Міндоходів. Якщо платник не надасть документальні підтвердження розбіжностей на обов’язковий письмовий запит органу Міндоходів протягом 10 днів з дня отримання запиту, це є однією з обставин для проведення документальної позапланової перевірки платника податку.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити