• Посилання скопійовано

Ремонт імпортних гуманітарних авто для ЗСУ: що з ПДВ?

Благодійний фонд здійснює ремонт гуманітарних автомобілів для ЗСУ власними силами, без залучення сторонніх організацій, документуючи всі роботи внутрішніми актами. Чи достатньо внутрішніх документів Фонду (акт обстеження, наряд на ремонт, документи на придбання та списання запчастин) для підтвердження ремонтних робіт? Чи можна подовжити термін передачі автомобілів з 45 до 90 календарних днів з дня митного оформлення згідно з пп.69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ?

Відповідно до пп. 69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ товари, зазначені у підпунктах 69.5-1 і 69.5-2 цього пункту, які були звільнені від оподаткування ПДВ та акцизним податком під час ввезення на митну територію України, мають бути передані отримувачам, зазначеним у підпунктах 69.5-1 і 69.5-2 цього пункту, не пізніше 45 календарних днів з дня завершення митного оформлення таких товарів, а у разі якщо щодо таких товарів після завершення їх митного оформлення здійснювалося на території України підтверджене документально технічне обслуговування та/або ремонт - не пізніше 90 календарних днів з дня завершення їх митного оформлення.

У разі порушення строку, визначеного цим підпунктом, або нецільового використання зазначених товарів платник податку зобов’язаний сплатити суму податку на додану вартість та акцизного податку, що мали бути сплачені при ввезенні на митну територію України таких товарів, а також сплатити пеню відповідно до закону.

А в пп. 69.5 підр. 10 розд. ХХ ПКУ мова йде про, серед іншого, імпорт неприбутковими організаціями товарів певних товарних позицій з метою подальшої їх безоплатної передачі ЗСУ тощо.

Як бачимо, в нормі пп. 69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ мова йде про «підтверджене документально технічне обслуговування та/або ремонт». Але про який ремонт мова, які особливості його документального підтвердження, нормативні документи не встановлюють. Немає також в нормативних документах умови, що ремонт має здійснюватися лише сторонньою особою.

Тому, на наш погляд, благодійний фонд може зробити ремонт і власними силами. 

Оскільки встановленої нормативними документами форми документа, яким слід оформляти ремонти, немає, на наш погляд, оформляти можна первинними документами за формами, розробленими благодійним фондом самостійно.

Конкретні форми документів, які застосовуватимуться, залежать від особливостей кожної конкретної ситуації.

На наш погляд, здійснення ремонту можна оформити такими документами:

  • актом обстеження, 
  • нарядом на ремонт, 
  • документами на придбання та списання запчастин тощо.

Адже на наш погляд, такі документи повністю описують господарську ситуацію ремонту.

Акт обстеження відображає технічний стан авто, в ньому фіксують пошкодження авто. Наряд на ремонт є документом, яким оформляється робота працівників ремонтників. Документи на придбання запчастин фіксують факт придбання частин для ремонту. Документи на списання запчастин фіксують використання придбаних запчастин на ремонт.

Але оскільки чітко законодавством всі ці питання не встановлені чітко, для уникнення непорозумінь з податковою службою може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    Сьогодні 12:1012
  • Дата РК при виправленні коду УКТ ЗЕД
    Виявлено помилку в коді УКТ ЗЕД у зареєстрованій податковій накладній. Для виправлення складається «нульовий» розрахунок коригування. Якою датою його потрібно складати: датою виникнення помилки (тобто датою податкової накладної) чи датою її виявлення?
    Сьогодні 11:0940
  • Чи є кошти ротаційного фонду об'єктом оподаткування ПДВ для ТОВ, що надає послуги медичного асистансу?
    ТОВ, що надає послуги медичного асистансу, отримує від страхової компанії кошти в ротаційний фонд. Ці кошти є страховими виплатами, призначеними виключно для оперативних розрахунків із медзакладами за лікування застрахованих осіб. Чи є надходження цих коштів на рахунок ТОВ об'єктом оподаткування ПДВ?
    02.07.202515
  • Ломбард реалізовує невикуплені товари: як оподатковувати ПДВ?
    Ломбард реалізовує товари, які перешли йому у власність внаслідок непогашення кредитів клієнтами. Реалізація здійснюється через ФОПа. Коли виникають податкові зобов'язання і як обчислюється база оподаткування ПДВ?
    01.07.202518
  • Коли складати податкові та акцизні накладні на продаж паливних карток?
    ТОВ 1 (загальна система, платник ПДВ) планує укласти договір з ТОВ 2 на відпуск пального кінцевому споживачу. ТОВ 1 має ліцензія на роздрібну торгівлю пальним. ТОВ 2 – емітент паливних карток, за якими споживачі будуть заправлятися на АЗС ТОВ 1. ТОВ 2 отримуватиме кошти і перераховуватиме їх ТОВ 1. Коли виникають ПЗ з ПДВ? Як скласти акцизну накладну?
    30.06.2025311