• Посилання скопійовано

Ремонт імпортних гуманітарних авто для ЗСУ: що з ПДВ?

Благодійний фонд здійснює ремонт гуманітарних автомобілів для ЗСУ власними силами, без залучення сторонніх організацій, документуючи всі роботи внутрішніми актами. Чи достатньо внутрішніх документів Фонду (акт обстеження, наряд на ремонт, документи на придбання та списання запчастин) для підтвердження ремонтних робіт? Чи можна подовжити термін передачі автомобілів з 45 до 90 календарних днів з дня митного оформлення згідно з пп.69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ?

Відповідно до пп. 69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ товари, зазначені у підпунктах 69.5-1 і 69.5-2 цього пункту, які були звільнені від оподаткування ПДВ та акцизним податком під час ввезення на митну територію України, мають бути передані отримувачам, зазначеним у підпунктах 69.5-1 і 69.5-2 цього пункту, не пізніше 45 календарних днів з дня завершення митного оформлення таких товарів, а у разі якщо щодо таких товарів після завершення їх митного оформлення здійснювалося на території України підтверджене документально технічне обслуговування та/або ремонт - не пізніше 90 календарних днів з дня завершення їх митного оформлення.

У разі порушення строку, визначеного цим підпунктом, або нецільового використання зазначених товарів платник податку зобов’язаний сплатити суму податку на додану вартість та акцизного податку, що мали бути сплачені при ввезенні на митну територію України таких товарів, а також сплатити пеню відповідно до закону.

А в пп. 69.5 підр. 10 розд. ХХ ПКУ мова йде про, серед іншого, імпорт неприбутковими організаціями товарів певних товарних позицій з метою подальшої їх безоплатної передачі ЗСУ тощо.

Як бачимо, в нормі пп. 69.5-3 підр. 10 розд. ХХ ПКУ мова йде про «підтверджене документально технічне обслуговування та/або ремонт». Але про який ремонт мова, які особливості його документального підтвердження, нормативні документи не встановлюють. Немає також в нормативних документах умови, що ремонт має здійснюватися лише сторонньою особою.

Тому, на наш погляд, благодійний фонд може зробити ремонт і власними силами. 

Оскільки встановленої нормативними документами форми документа, яким слід оформляти ремонти, немає, на наш погляд, оформляти можна первинними документами за формами, розробленими благодійним фондом самостійно.

Конкретні форми документів, які застосовуватимуться, залежать від особливостей кожної конкретної ситуації.

На наш погляд, здійснення ремонту можна оформити такими документами:

  • актом обстеження, 
  • нарядом на ремонт, 
  • документами на придбання та списання запчастин тощо.

Адже на наш погляд, такі документи повністю описують господарську ситуацію ремонту.

Акт обстеження відображає технічний стан авто, в ньому фіксують пошкодження авто. Наряд на ремонт є документом, яким оформляється робота працівників ремонтників. Документи на придбання запчастин фіксують факт придбання частин для ремонту. Документи на списання запчастин фіксують використання придбаних запчастин на ремонт.

Але оскільки чітко законодавством всі ці питання не встановлені чітко, для уникнення непорозумінь з податковою службою може бути доречним отримати індивідуальну податкову консультацію. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    Сьогодні 17:3012
  • Облік ПДВ та податку на прибуток при прощенні безнадійної заборгованості
    Які податкові наслідки (ПДВ, податок на прибуток) виникають у постачальника при прощенні безнадійної дебіторської заборгованості за відвантажений, але не оплачений рік тому товар, що був знищений у покупця внаслідок воєнних дій? Якими бухгалтерськими записами (проведеннями) оформити прощення боргу? Чи є обов'язковим зазначення причини прощення та наявність документів про знищення товару покупцем у договорі прощення боргу?
    Сьогодні 17:0116
  • Право правонаступника на ПДВ, якщо реєстрація ПН відбулася після реорганізації особи шляхом приєднання
    Якщо ПН/РК була зареєстрована постачальником в ЄРПН після реорганізації платника податку - покупця шляхом приєднання, правонаступник такого платника податку не має права на включення такої ПН/РК до податкового кредиту
    Сьогодні 13:5911
  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    15.10.2025246
  • Віднесення ПДВ до витрат при нереєстрації ПН постачальником
    Чи має право покупець включати суму ПДВ до первісної вартості послуги (витрат), якщо постачальник, зареєстрований платником ПДВ, систематично не реєструє податкові накладні в ЄРПН? Який внутрішній розпорядчий документ підприємства (наказ, положення) необхідний для обґрунтування такого облікового рішення?
    15.10.202575