• Посилання скопійовано

Що робити, якщо податківці відмовили у скарзі на розблокування ПН?

Підприємство подавало скаргу на розблокування ПН, до скарги додавалися копії первинних документів. Податкова прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН. Що робити далі?

Зупинення реєстрації ПН

Якщо реєстрація ПН зупинена, платник податку має право подати комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації ПН пояснення та копії документів, за відповідним переліком. Перелік документів, процедура їх подання встановлені Порядком №520.

Подати такі документи платник податку має право до зазначеної комісії протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в ПН / РК (п. 6 Порядку №520).

Протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів комісія має прийняти рішення про реєстрацію ПН / РК чи про відмову в реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку №520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

 

Адміністративне оскарження рішення комісії регіонального рівня

Здійснюється відповідно до Порядок розгляду скарги №1165.

Але згідно з п. 4 цього Порядку не підлягають оскарженню відповідно до норм цього Порядку рішення комісії регіонального рівня, оскаржені платником податку в судовому порядку.

Тобто, якщо платник оскаржує чи оскаржував рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку, він вже не може скористатися правом адміністративного оскарження. 

Скарга подається платником до комісії центрального рівня протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку розгляду скарги №1165). 

Код електронного документа скарги - J/F1313204.

Разом із скаргою платник має право подати пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в ПН / РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядку розгляду скарги №1165).

Комісія центрального рівня приймає рішення протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги і надсилає його до електронного кабінету платника (п. 12, п. 14 Порядку розгляду скарги №1165).

Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом зазначеного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку розгляду скарги №1165).

Якщо комісія центрального рівня залишає скаргу без задоволення, то таке рішення більше не підлягає адміністративному оскарженню, а може бути оскаржено тільки в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 ПКУ (п. 17 Порядку розгляду скарги №1165).

 

Судове оскарження

Дивимося відповідь ДПС на питання в ЗІР (101.18) (тут): «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?».

ДПС відповідає, що згідно із ст. 122 КАСУ, якщо платник не скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржуються в судовому порядку в шестимісячний строк з дня отримання платником такого рішення від контролюючого органу.

Якщо платник скористався своїм правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН оскаржуються в судовому порядку в такі строки:

а) тримісячний строк – за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення платнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;

б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків у строки, встановлені ПКУ. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення платника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Щодо особливостей декларації з ПДВ в межах РЕЗ
    Чи обов'язково подавати уточнюючі розрахунки до декларацій з ПДВ за лютий та травень 2025 року, якщо в них були відображені показники ПН_РЕЗ та РК_2 до неї, що не вплинуло на кінцевий результат, враховуючи нові роз'яснення ДПС у листі №11933/7/99-00-21-03-02-07 від 02.05.2025 р.?
    18.07.202516
  • Списання безнадійної дебіторки: коригування ПДВ
    Підприємство списує безнадійну дебіторську заборгованість (аванс за непоставлений товар), що виникла у 2017 році. Податковий кредит за ПН на цей аванс був раніше задекларований. Як правильно відкоригувати ПДВ: нарахувати компенсуючі ПЗ за пп. 198.5 ПКУ чи подати уточнюючий розрахунок до декларації того періоду, коли було відображено податковий кредит?
    18.07.202530
  • Включення розблокованої податкової накладної до податкового кредиту через рік
    Податкова накладна, що була виписана 06.05.2024 р., своєчасно подана на реєстрацію (31.05.2024 р.), але її реєстрацію було зупинено, а згодом поновлено за рішенням комісії 20.09.2024 р. Чи можливо включити таку податкову накладну до складу податкового кредиту у червні 2025 року?
    18.07.2025260
  • Дата РК при поверненні авансу та товару
    23.06.2025 р. постачальник отримав від покупця кошти за запчастини на суму 27000 грн і постачальник виписав на цю дату ПН. Товари були відвантажені і отримані покупцем також 23.06.2025 р. Згодом з’ясувалося, що запчастини не підійшли і їх 27.06.2025 р. покупець повернув постачальнику. 10.07.2025 р. постачальник повернув покупцю кошти - 27000 грн. Якою датою постачальник повинен складати РК – на 27.06.2025 чи на 10.07.2025 р.?
    17.07.202541
  • Несвоєчасне коригування ПДВ-кредиту: штрафні санкції
    Покупець (платник ПДВ) у 2022 році отримав повернення передоплати від постачальника, який на момент повернення вже став неплатником ПДВ. Податковий кредит, сформований у 2021 році за цією операцією, не був своєчасно відкоригований. У 2024 році покупець подав уточнюючий розрахунок, зменшивши податковий кредит. Які фінансові санкції (самоштраф, пеня) застосовуються за таке несвоєчасне коригування та чи потрібно сплачувати до бюджету суму ПДВ?
    17.07.202528