У даному випадку слід зробити РК до попередніх податкових накладних, що були складені раніше на цю операцію, та скласти нову ПН на нову номенклатуру. Розглянемо все поетапно на прикладі:
Нехай вартість придбаного кормозмішувача становить 96000 грн, в тому числі ПДВ – 16000 грн.
У травні здійснено оплату 25% в сумі 24000 грн, в т.ч. ПДВ – 4000 грн, отримано ПН від постачальника на 0,25 шт кормозмішувача.
У червні здійснено оплату 25% в сумі 24000 грн, в т.ч. ПДВ – 4000 грн, отримано ПН від постачальника на 0,25 шт кормозмішувача.
У червні отримано кормозмішувач та отримано ПН на решту 0,5 шт кормозмішувача – на решту вартості товару в сумі 48000 грн, в т.ч. ПДВ 8000 грн, яка в даному випадку є першою подією – постачання товару.
Наступні оплати за вже поставлений товар здійснюються вже без складання податкової накладної, оскільки вони вже не є першою подією. Наприклад, нехай після постачання було сплачено ще 15000 грн, в т.ч. ПДВ – 2500 грн, але ПН на цю оплату вже не складається.
Всього оплачено 24000 + 24000 + 15000 = 63000 грн, в т.ч. ПДВ – 10500 грн.
12 серпня відбувається повернення кормозмішувача, який виявився несправним. Після повернення буде поставлено інший кормозмішувач за іншою ціною. Оскільки операції з повернення несправного товару та постачання іншого товару здійснюються в різні дати, то на нашу думку, потрібно зробити РК на повернення несправного товару та нову ПН на постачання нового товару.
Отже, на дату повернення несправного товару 12 серпня постачальнику слід зробити РК на повну вартість повернутого товару в сумі 96000 грн, в т.ч. ПДВ 16000 грн. Про те, як скласти РК на повернення товару, ми писали тут. Зокрема, у графі 2.1 зазначається код причини коригування 103 (повернення товару або авансових платежів). Таким чином, буде обнулено весь обсяг постачання з номенклатурою несправного товару.
Нагадуємо, що такий РК повинен зареєструвати в ЄРПН покупець.
Оскільки сплачені кошти в сумі 63000 грн не повертаються покупцю, а в цей же день 12 серпня зараховуються в рахунок майбутнього постачання іншого кормозмішувача, постачальнику слід скласти нову ПН на суму вже сплачених коштів, але вже з новою номенклатурою, яка планується до постачання.
Нехай новий кормозмішуваш коштує 105000 грн, в т.ч. ПДВ – 17500 грн, без ПДВ – 87500 грн. Оплачені кошти на момент складання нової ПН – 63000 грн, в т.ч. ПДВ – 10500 грн. Це 60% від вартості нового кормозмішувача. Значить, ПН на нову номенклатуру слід скласти датою 12 серпня на 0,6 шт нового кормозмішувача вартістю 87500 грн/шт на суму 0,6 * 87500 грн = 52500 грн, крім того ПДВ – 10500 грн, разом буде 63000 грн з ПДВ.
Якщо не буде інших оплат, то на дату фактичного постачання нового товару слід буде скласти ПН на неоплачену частину в сумі 105000 грн – 63000 грн = 42000 грн (це буде 0,4 шт товару).
Якщо ж будуть наступні оплати до дати постачання товару, то ПН складаються на такі оплати та подальше постачання техніки за загальним правилом першої події.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити