Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Невідповідність номенклатури в ПН та в первинних документах

При реалізації товару було складено видаткову накладну з назвою "7321890000 Х/Камінна топка", а при складанні податкової накладної вказано "Камінна топка" (без кода УКТ ЗЕД). Чи правильно складено податкову накладну?

Податківці завжди доволі фіскально підходили до питання номенклатури у податковій накладній (зокрема, тут). Оскільки номенклатура – реквізит обов’язковий, то помилка в ній призведе до негативних наслідків для обох сторін угоди. Покупець внаслідок помилки в ПН не підтвердить права на податковий кредит, а продавець – отримає штраф за те, що не склав і не зареєстрував вчасно правильну ПН.

Тож цю помилку обов'язково слід виправити розрахунком коригування. І зробити це варто до того, як помилку виявлять податківці.

Податківці роз’яснюють: номенклатура товарів/послуг має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинна містити інших даних ( лист ДФС у м. Києві від 30.01.2017 р. №1925/10/26-15-12-01-18).

Постачальник у такій ситуації може виправити помилку, допущену у номенклатурі товарів/послуг, шляхом складання на дату виявлення помилки розрахунку коригування до такої податкової накладної. Оскільки такий РК не призводить до зменшення суми ПДВ у ПН, він реєструється самим постачальником.

Про те, як зараз складається РК на зміну номенклатури, ми писали тут і тут.

Податківці наголошують, що продавець повинен буде зазначити ПЗ з ПДВ в декларації, незалежно від того, виправить він цю помилку чи ні. 

А ось покупець має право включити суму ПДВ, зазначену у такій ПН, лише після реєстрації в ЄРПН відповідного розрахунку коригування (з урахуванням терміну, встановленого п. 198.6 ПКУ).

Також див. тут: у коментованій ІПК податківці також говорять, що у графі 2 податкової накладної відображається номенклатура товарів, яка має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів, та не повинна містити інших даних.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
ПДВ , Податкова накладна , Первинні документи

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі