• Посилання скопійовано

Чи допускається відмінність: у ПН на аванс кількість 0,8 шт. (тобто, 80%), в акті – кількість 16 шт. або м кв.?

Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м кв. У замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт (або м кв.), а за актами 16 шт. (або м кв.). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11?

Запитання: ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ сплачує аванс у розмірі 80% вартості послуг виготовлення та встановлення декоративної плівки за кодом ДКПП 73.11. Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м.кв. Таким чином, у замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт. (або м.кв.), а за актами 16 шт (або м.кв). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11? Чи може бути в цьому випадку одиниця виміру м.кв?

 

Відповідність податкової накладної та первинних документів

Відповідно до п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (абз. 11 п. 201.10 ПКУ).

Відповідно, платник ПДВ не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у податковій накладній, у якій допущено помилки в обов’язкових реквізитах визначених  п. 201.1 ПКУ, якщо такі помилки заважають ідентифікувати здійснену операцію та її зміст (у тому числі якщо така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН).

Нагадаємо, що до обов’язкових реквізитів ПН входить опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (пп. «е»  п. 201.1 ПКУ). Очевидно, що різна кількість послуг, зазначена в податковій накладній та в акті наданих послуг є помилкою в обов’язковому реквізиті ПН, яка заважає ідентифікувати господарську операцію, за якою складена ПН.

З цього питання є індивідуальна податкова консультація ДФСУ від 03.07.2019 р. №3068/6/99-99-15-03-02-15/IПК, у якій податківці говорять про невідповідність даних ПН та видаткової накладної – було  вказано різну кількість товару в податковій та видатковій накладних. Ми коментували цю ІПК тут і прийшли до такого висновку: в коментованому випадку невідповідність виникає відразу у кількох графах ПН: одиниці виміру, кількості і в результаті — ціни за одиницю продукції. Крім того, таке узагальнення призведе ще й до невідповідності кількості товарних позицій. У цій ситуації податківці наполягатимуть, що така невідповідність призводить до неможливості ідентифікувати здійснену операцію.

В повній мірі цей висновок може бути застосований і в ситуації, описаній у запитанні: згідно даних ПН загальна кількість послуг становить 1 (шт), а згідно акту – 16 (шт або кв. м). При цьому очевидно, що штуки у ПН та в акті – це різні штуки, адже не можна передплатити за одну штуку і отримати на таку ж суму 16 таких же штук. Значить, у цих штук вже різна ціна.

Тому висновок однозначний: обов’язково потрібно привести у відповідність податкові накладні та акти наданих послуг. А от питання, яку саме кількість послуг та яку одиницю виміру застосовувати – цілком вирішується сторонами угоди: чи вони зазначать в обох документах кількість 1 та одиницю виміру «штука» в акті та у ПН, чи кількість 16 та одиниця виміру «штука» або «кв.м». Також не має значення, який саме документ буде виправлено – податкову накладну або акт наданих послуг. Головне, щоб вони містили одинакові дані.

 

Додатково щодо реквізиту «одиниця виміру»

Відповідно до пп. 3 п. 16 Порядку №1307 графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:

  • у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
  • У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
  • у графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

Про це також повідомляє ДПС в ІПК від 21.12.2019 р. №2079/6/99-00-07-03-02-15/ІПК.

При цьому ДФС в ІПК від 20.02.2019 р. №640/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що якщо у графі "Одиниця виміру товару/послуги / умовне позначення (українське)" зазначено "послуга", такі податкові накладні було складено з порушенням Порядку №1307. Тобто таку одиницю виміру, як «послуга», в ПН застосовувати не можна.

Отже, в податкових накладних мають зазначатися такі самі одиниці виміру, що й в первинних документах, зокрема актах наданих послуг.

В принципі не встановлено жодних заборон чи обмежень на використання будь-якої одиниці виміру послуг, головне, щоб вона була узята із КСПОВО – тоді жодних питань.

На думку автора, якщо послугу можна виміряти у певних фізичних одиницях виміру (метри погонні, метри квадратні, метри кубічні і т.д.), то ці одиниці теж можна застосовувати. В даному випадку, якщо рекламні послуги полягають у виготовленні та встановленні декоративної плівки, і ціна послуги встановлена за квадратний метр такої плівки, при цьому загальна вартість послуги залежить виключно від площі плівки, то в якості одиниці виміру цілком можна застосовувати одиницю «квадратний метр», код за КСПОВО 0123.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Податкова накладна за тристороннім договором при оплаті третьою особою
    На кого виконавець (платник ПДВ) має скласти ПН, якщо укладено тристоронній договір на надання інжинірингових послуг, за яким замовником є платник ПДВ, а платником — благодійна організація (неплатник ПДВ)? Передоплату від платника вже отримано
    24.06.202548
  • Як виправити помилку у таблиці 1 додатка 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ?
    Виправлення помилки «Cума від’ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пп. 200 - 1.3 ПКУ…» таблиці 1 додатку 2 декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, з додатком 2 з відміткою «Уточнюючий» із зазначенням правильного показника
    24.06.202526
  • Оподаткування ПДВ продажу вживаного авто зі збитком: податкова накладна
    Товариство придбало вживану автівку у фізособи за 1 050 000,00 грн , як товар, для перепродажу, а після часткового пошкодження за експертною оцінкою продало іншій фізособі за 712 000,00 грн. Згідно з пп. 189.3 ПКУ базою оподаткування є позитивна різниця між вартістю продажу та придбання, чого в даній угоді немає. Чи повинне Товариство скласти ПН на суму продажу авто (без ПДВ на 712 000,00 грн та як саме скласти, вперше стикаємось з таким) та чи треба складати та реєструвати податкову так само без ПДВ на суму різниці між вартістю продажу та купівлі ( якщо так - допоможіть як складати)?
    24.06.2025113
  • Списання знищених товарів та реалізації металобрухту: що з ПДВ?
    Підприємство на загальній системі, склад та товари якого були знищені внаслідок влучання БПЛА, має всі підтверджуючі документи. Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ при списанні цих товарів? Чи виникає обов'язок нарахування ПДВ при реалізації металобрухту, оприбуткованого після списання знищених активів?
    24.06.202571
  • ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій
    Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?
    23.06.202512