• Посилання скопійовано

Чи допускається відмінність: у ПН на аванс кількість 0,8 шт. (тобто, 80%), в акті – кількість 16 шт. або м кв.?

Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м кв. У замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт (або м кв.), а за актами 16 шт. (або м кв.). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11?

Запитання: ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ сплачує аванс у розмірі 80% вартості послуг виготовлення та встановлення декоративної плівки за кодом ДКПП 73.11. Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м.кв. Таким чином, у замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт. (або м.кв.), а за актами 16 шт (або м.кв). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11? Чи може бути в цьому випадку одиниця виміру м.кв?

 

Відповідність податкової накладної та первинних документів

Відповідно до п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (абз. 11 п. 201.10 ПКУ).

Відповідно, платник ПДВ не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у податковій накладній, у якій допущено помилки в обов’язкових реквізитах визначених  п. 201.1 ПКУ, якщо такі помилки заважають ідентифікувати здійснену операцію та її зміст (у тому числі якщо така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН).

Нагадаємо, що до обов’язкових реквізитів ПН входить опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (пп. «е»  п. 201.1 ПКУ). Очевидно, що різна кількість послуг, зазначена в податковій накладній та в акті наданих послуг є помилкою в обов’язковому реквізиті ПН, яка заважає ідентифікувати господарську операцію, за якою складена ПН.

З цього питання є індивідуальна податкова консультація ДФСУ від 03.07.2019 р. №3068/6/99-99-15-03-02-15/IПК, у якій податківці говорять про невідповідність даних ПН та видаткової накладної – було  вказано різну кількість товару в податковій та видатковій накладних. Ми коментували цю ІПК тут і прийшли до такого висновку: в коментованому випадку невідповідність виникає відразу у кількох графах ПН: одиниці виміру, кількості і в результаті — ціни за одиницю продукції. Крім того, таке узагальнення призведе ще й до невідповідності кількості товарних позицій. У цій ситуації податківці наполягатимуть, що така невідповідність призводить до неможливості ідентифікувати здійснену операцію.

В повній мірі цей висновок може бути застосований і в ситуації, описаній у запитанні: згідно даних ПН загальна кількість послуг становить 1 (шт), а згідно акту – 16 (шт або кв. м). При цьому очевидно, що штуки у ПН та в акті – це різні штуки, адже не можна передплатити за одну штуку і отримати на таку ж суму 16 таких же штук. Значить, у цих штук вже різна ціна.

Тому висновок однозначний: обов’язково потрібно привести у відповідність податкові накладні та акти наданих послуг. А от питання, яку саме кількість послуг та яку одиницю виміру застосовувати – цілком вирішується сторонами угоди: чи вони зазначать в обох документах кількість 1 та одиницю виміру «штука» в акті та у ПН, чи кількість 16 та одиниця виміру «штука» або «кв.м». Також не має значення, який саме документ буде виправлено – податкову накладну або акт наданих послуг. Головне, щоб вони містили одинакові дані.

 

Додатково щодо реквізиту «одиниця виміру»

Відповідно до пп. 3 п. 16 Порядку №1307 графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:

  • у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
  • У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
  • у графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

Про це також повідомляє ДПС в ІПК від 21.12.2019 р. №2079/6/99-00-07-03-02-15/ІПК.

При цьому ДФС в ІПК від 20.02.2019 р. №640/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що якщо у графі "Одиниця виміру товару/послуги / умовне позначення (українське)" зазначено "послуга", такі податкові накладні було складено з порушенням Порядку №1307. Тобто таку одиницю виміру, як «послуга», в ПН застосовувати не можна.

Отже, в податкових накладних мають зазначатися такі самі одиниці виміру, що й в первинних документах, зокрема актах наданих послуг.

В принципі не встановлено жодних заборон чи обмежень на використання будь-якої одиниці виміру послуг, головне, щоб вона була узята із КСПОВО – тоді жодних питань.

На думку автора, якщо послугу можна виміряти у певних фізичних одиницях виміру (метри погонні, метри квадратні, метри кубічні і т.д.), то ці одиниці теж можна застосовувати. В даному випадку, якщо рекламні послуги полягають у виготовленні та встановленні декоративної плівки, і ціна послуги встановлена за квадратний метр такої плівки, при цьому загальна вартість послуги залежить виключно від площі плівки, то в якості одиниці виміру цілком можна застосовувати одиницю «квадратний метр», код за КСПОВО 0123.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20245863
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024253