• Посилання скопійовано

Пільга з ПДВ при продажу медичних масок

ТОВ - платник ПДВ шитиме та продаватиме медичні маски (код - 6307909800), розробило ТУ на ці маски, отримало в Держлікслужбі декларацію про відповідність для введення в обіг медвиробів. Чи має право ТОВ використовувати пільгу з ПДВ при продажу масок?

Перша можлива пільга – застосування ставки ПДВ 7%.

Відповідно до пп. «в» пп. 193.1 ПКУ передбачена ставка ПДВ 7%, у разі здійснення операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України:

  • медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення;
  • медичних виробів, які відповідають вимогам певних технічних регламентів (що підтверджується документом про відповідність) та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.

Технічні регламенти затверджені Постановами КМУ від 02.10.2013 р. №753, №754, №755.

Таким чином, якщо маски, які виробляє ТОВ, внесені до Держреєстру чи відповідають техрегламентам, при їх продажу застосовується ставка ПДВ 7%.

Дивимося Держреєстр виробів медичного призначення. Там зазначені маски конкретних виробників. Скоріш за все, масок ТОВ там немає. То ж вироблені ТОВ маски, очевидно, належать до тих, що відповідають конкретним регламентам, про що отримано декларацію про відповідність.  

Дивимося Технічний регламент щодо медичних виробів, затверджений Постановою КМУ від 02.10.2013 р. №753.

В п. 6 цього Техрегламенту №753 зазначено, що у разі, коли виробник визначає медичний виріб як засіб індивідуального захисту, такий медичний виріб повинен також відповідати встановленим вимогам щодо охорони праці та техніки безпеки, встановленим у Технічному регламенті засобів індивідуального захисту, затвердженому Постановою КМУ від 27.08.2008 р. №761.

Отже, маски мають відповідати вимогам як Техрегламенту №753, так і №761.

Медвироби мають відповідати вимогам додатку 1 до Техрегламенту №753 (див. п. 11 цього Техрегламенту). В додатку наведені різноманітні вимоги до виробництва, маркування тощо. Всіх їх має бути дотримано.

З огляду за зміст додатку 2 медичні маски відносяться до медичних виробів класу І. Відповідно до п. 18 Техгрегламенту №753 виробник має нанести на медвиріб знак відповідності та дотримуватися вимог, наведених в додатку 8 до Техрегламенту №753, а також скласти декларацію про відповідність.

На медвироби (маски) у виробника (ТОВ) має бути техдокументація, наведена в п. 3 додатку 8 до Техрегламенту №753.

Медвироби мають бути промарковані згідно з вимогами додатку 11 до Техрегламенту №753 (див. п. 43, п. 44 цього Техрегламенту).

Поряд з цим має бути декларація про відповідність, передбачена п. 51 Техрегламенту №761.

Таким чином, щоб мати можливість застосовувати ставку 7%, потрібно:

  • мати дві декларації про відповідність, передбачені як Техрегламентом №753, так і №761;
  • дотримуватися всіх вимог як Техрегламенту №753, так і №761. Тезисно ми навели їх вище, наприклад, є така вимога, як маркування знаком відповідності.

З наведеного випливає, що для того, щоб скористатися пільгою однієї декларації відповідності замало, має бути дві. І окрім того, має бути дотримано норми обох Техрегламентів.

Друга пільга, якою може скористатися ТОВ – звільнення від оподаткування.

Звільнення передбачено нормою п. 1 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ, на період карантину, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину. Такий карантин на сьогодні діє згідно з Постановою КМУ від 20.05.2020 р. №392, до 31 липня 2020 року. Тобто продати зі звільненням від оподаткування можна тільки в період від сьогодні до 31 липня 2020 року включно. Причому в цьому разі компенсуюче ПДВ за п. 198.5 і ст. 199 ПКУ не нараховується. 

Звільняються від оподаткування ПДВ операції продажу товарів, наведених в Переліку товарів, затверджених постановою КМУ від 20.03.2020 р. №224. Є в цьому переліку і такі засоби індивідуального захисту, які мають код УКТ ЗЕД 6307 90 98 00 «Медична маска, респіратор FFP2 або FFP3, маски, не оснащені змінними фільтрами».

Поряд з цим, у примітці 3 до Переліку №224 зазначено, що для звільнення від оподаткування:

  • відповідні товари мають мати декларацію про відповідність. Вище ми зазначили, що має бути дві декларації;
  • на товари та упаковку має бути нанесено знак відповідності, згідно з вимогами Техрегламенту №753 і №761.

Але в цій же примітці зазначено, що пільга може бути застосована, якщо стосовно засобів індивідуального захисту не виконані вимоги технічних регламентів, але якщо є повідомлення Державної служби з питань праці про введення в обіг.

Таким чином, якщо ТОВ не дотримується якихось вимог Техрегламентів, для того, щоб скористатися звільненням від оподаткування ПДВ, воно може подати заяву Держпраці та отримати від нього відповідне повідомлення про введення в обіг. Про особливості подання заяви можна ознайомитися на сайті Держпраці.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Помилка в назві контрагента у податковій накладній
    У зареєстрованій податковій накладній допущено помилку в організаційно-правовій формі контрагента (вказано «ТОВ» замість «ПрАТ»). Який порядок виправлення такої помилки, якщо вона не впливає на суму компенсації? Чи потрібно складати розрахунок коригування і як його правильно оформити в цій ситуації?
    03.07.202529
  • Коли потрібно коригувати ПН на будівельні роботи?
    Підприємство замовило генпідряднику будівництво нового приміщення. За умовами договору були здійснені часткові оплати у розмірі 15%, 45% та 30% вартості послуг, на які отримували ПН. Додатковою угодою від 10.06.2025 р. внесли зміни до договору, де погодили збільшення вартості робіт. 11.06.2025 р. оплатили ще частину, отримали ПН. Коли постачальник має виписати РК на зміну ціни?
    03.07.202520
  • Термін для податкового кредиту при запізнілій реєстрації ПН
    Вхідну податкову накладну (ПН) складено 08.05.2024. Її реєстрацію в ЄРПН було зупинено та фактично здійснено лише 12.08.2024. Чи має підприємство право включити цю ПН до складу податкового кредиту у червні 2025 року, враховуючи, що 365 днів з дати її складання вже минули?
    03.07.202535
  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    03.07.202534
  • Дата РК при виправленні коду УКТ ЗЕД
    Виявлено помилку в коді УКТ ЗЕД у зареєстрованій податковій накладній. Для виправлення складається «нульовий» розрахунок коригування. Якою датою його потрібно складати: датою виникнення помилки (тобто датою податкової накладної) чи датою її виявлення?
    03.07.202568