Щодо анулювання реєстрації платником ПДВ за ініціативою самого платника ми писали в аналітичному матеріалі.
Зокрема, будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, може подати заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної ст. 181 ПКУ (1 млн грн), за умови сплати суми податкових зобов'язань з ПДВ.
Таким чином, обсяг оподатковуваних операцій протягом останніх 12 календарних місяців перед поданням заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ не повинен перевищувати 1 млн грн. До цього розрахунку входять операції, що оподатковуються за ставкою 20%, 7%, 0% та ті, що звільнені від оподаткування. Операції, що не є об’єктом оподаткування, до цього розрахунку не включаються. Більш докладно про це – тут (у розділі «Які операції включаються до розрахунку обсягу 1 млн грн?»).
Відповідно до п. 78.1 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з підстав, перерахованих у цьому підпункті. Подання заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ у цьому переліку немає, отже, така дія платника ПДВ не є підставою для позапланової перевірки. Проте звертаємо увагу на пп. 78.1.8 ПКУ, згідно з яким підставою для позапланової перевірки є те, що платник подав декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПКУ, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить понад 100 тис. гривень. Разом з цим наявність підстави для позапланової перевірки ще не гарантує того, що така перевірка дійсно буде проведена.
Відповідно до п. 200-1.8 ПКУ та п. 7 Порядку №569, після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Більш докладно про те, як врегулювати цей залишок до дати анулювання реєстрації платника ПДВ – див. у нашій аналітиці (розділ «Повернення помилково або надміру сплачених коштів»).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити