Податковий кредит з ПДВ
Згідно з пп. «б» пп. 198.1 ПКУ до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені (нараховані) у разі здійснення операцій з придбання необоротних активів.
При цьому, відповідно до пп. 198.2 ПКУ датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів (послуг);
- дата отримання платником податку товарів (послуг).
Податкові накладні, отримані з ЄРПН, є для отримувача товарів (послуг) підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (пп. 198.6 ПКУ).
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження госпдіяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
При цьому, нараховувати ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 ПКУ не потрібно, оскільки придбані послуги вже використовуються підприємством у господарській діяльності, зокрема, забезпечення роботи камер відеоспостереження і охорони території та приміщень.
Витрати
Відповідно до п. 5 – 7 П(С)БО 16 витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань.
Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.
Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.
Таким чином, зважаючи на те, що послуги з інтернет - зв’язку призначаються для роботи камер відеоспостереження (охорона приміщення, території) і такі послуги неможливо прямо пов’язати з отриманим доходом, вважаємо, що підприємство може відобразити їх у складі витрат періоду, в якому вони були здійснені.
Зокрема, до адміністративних витрат відносяться загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством, у тому числі витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона) - п. 18 П(С)БО 16.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити