• Посилання скопійовано

Як складати податкові накладні на авторемонтні роботи та на автозапчастини?

ТОВ – платник ПДВ надає послуги з ремонту авто як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами, які оформлюються видатковими накладними. Послуги оформлюються актами. Як складати ПН на такі операції – одну загальну на послуги і запчастини чи дві окремі - на послуги та на запчастини?

Запитання: 

ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах, (діяльність - СТО та продаж автозапчастин, олив і мастил) надає послуги з ремонту автомобілів як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами (вітчизняними і імпортиними, придбаними з ПДВ у постачальників), які включаються в документах окремими позиціями з торговою націнкою.

У рахунку-фактурі на оплату клієнту включаються одним списком роботи з одиницями виміру норм/год. та товари (запчастини) з одиницями виміру шт., які клієнт сплачує однією сумою, вказуючи у призначенні платежу номер рахунку. Далі з документу «Реалізація товарів і послуг» друкується клієнту Акт виконаних робіт на роботи та видаткова накладну на товари під однаковим номером (що відповідає номеру документу «Реалізація товарів і послуг») і на загальну суму Рахунку-фактури.

Чи правильний такий алгоритм «Реалізації товарів і послуг» підприємством і скільки податкових накладних потрібно складати клієнтам – одну загальну на товари і послуги разом на загальну суму згідно з Рахунком, чи дві окремі– згідно з видатковою накладною на товари і згідно з Актом виконаних робіт на послуги?

 

Відповідь:

Щодо описаної схеми документообороту зауважень немає – вона є правильною. Проте щодо складання податкових накладних є деякі нюанси в залежності від того, яка подія сталася першою – оплата чи надання послуг та реалізація запчастин.

Якщо першою подією є оплата, то податкова накладна складається на суму такої оплати з відповідною номенклатурою. Податківці не визнають дві та більше податкових накладних, що складаються на одну оплату (про це тут).

Таким чином, якщо клієнт повністю оплачує послуги та запчастини одним платежем до надання таких послуг та запчастин, слід складати одну податкову накладну на всю суму оплати з відповідною номенклатурою, яка включає послуги та запчастини. Надалі клієнту видається акт надання послуг та видаткова накладна на запчастини, які в сумі повинні відповідати проведеній оплаті та, відповідно, податковій накладній.

Якщо першою подією є надання послуг та передання запчастин, які оформлюються актами та накладними, то можна складати як дві податкові накладні, так і одну загальну. Ми писали про це тут. При цьому податкова накладна на подальшу оплату вже не складається, оскільки оплата є другою подією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20245863
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202425
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024252