• Посилання скопійовано

Як складати податкові накладні на авторемонтні роботи та на автозапчастини?

ТОВ – платник ПДВ надає послуги з ремонту авто як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами, які оформлюються видатковими накладними. Послуги оформлюються актами. Як складати ПН на такі операції – одну загальну на послуги і запчастини чи дві окремі - на послуги та на запчастини?

Запитання: 

ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах, (діяльність - СТО та продаж автозапчастин, олив і мастил) надає послуги з ремонту автомобілів як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами (вітчизняними і імпортиними, придбаними з ПДВ у постачальників), які включаються в документах окремими позиціями з торговою націнкою.

У рахунку-фактурі на оплату клієнту включаються одним списком роботи з одиницями виміру норм/год. та товари (запчастини) з одиницями виміру шт., які клієнт сплачує однією сумою, вказуючи у призначенні платежу номер рахунку. Далі з документу «Реалізація товарів і послуг» друкується клієнту Акт виконаних робіт на роботи та видаткова накладну на товари під однаковим номером (що відповідає номеру документу «Реалізація товарів і послуг») і на загальну суму Рахунку-фактури.

Чи правильний такий алгоритм «Реалізації товарів і послуг» підприємством і скільки податкових накладних потрібно складати клієнтам – одну загальну на товари і послуги разом на загальну суму згідно з Рахунком, чи дві окремі– згідно з видатковою накладною на товари і згідно з Актом виконаних робіт на послуги?

 

Відповідь:

Щодо описаної схеми документообороту зауважень немає – вона є правильною. Проте щодо складання податкових накладних є деякі нюанси в залежності від того, яка подія сталася першою – оплата чи надання послуг та реалізація запчастин.

Якщо першою подією є оплата, то податкова накладна складається на суму такої оплати з відповідною номенклатурою. Податківці не визнають дві та більше податкових накладних, що складаються на одну оплату (про це тут).

Таким чином, якщо клієнт повністю оплачує послуги та запчастини одним платежем до надання таких послуг та запчастин, слід складати одну податкову накладну на всю суму оплати з відповідною номенклатурою, яка включає послуги та запчастини. Надалі клієнту видається акт надання послуг та видаткова накладна на запчастини, які в сумі повинні відповідати проведеній оплаті та, відповідно, податковій накладній.

Якщо першою подією є надання послуг та передання запчастин, які оформлюються актами та накладними, то можна складати як дві податкові накладні, так і одну загальну. Ми писали про це тут. При цьому податкова накладна на подальшу оплату вже не складається, оскільки оплата є другою подією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024783
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428