• Посилання скопійовано

Як складати податкові накладні на авторемонтні роботи та на автозапчастини?

ТОВ – платник ПДВ надає послуги з ремонту авто як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами, які оформлюються видатковими накладними. Послуги оформлюються актами. Як складати ПН на такі операції – одну загальну на послуги і запчастини чи дві окремі - на послуги та на запчастини?

Запитання: 

ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах, (діяльність - СТО та продаж автозапчастин, олив і мастил) надає послуги з ремонту автомобілів як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами (вітчизняними і імпортиними, придбаними з ПДВ у постачальників), які включаються в документах окремими позиціями з торговою націнкою.

У рахунку-фактурі на оплату клієнту включаються одним списком роботи з одиницями виміру норм/год. та товари (запчастини) з одиницями виміру шт., які клієнт сплачує однією сумою, вказуючи у призначенні платежу номер рахунку. Далі з документу «Реалізація товарів і послуг» друкується клієнту Акт виконаних робіт на роботи та видаткова накладну на товари під однаковим номером (що відповідає номеру документу «Реалізація товарів і послуг») і на загальну суму Рахунку-фактури.

Чи правильний такий алгоритм «Реалізації товарів і послуг» підприємством і скільки податкових накладних потрібно складати клієнтам – одну загальну на товари і послуги разом на загальну суму згідно з Рахунком, чи дві окремі– згідно з видатковою накладною на товари і згідно з Актом виконаних робіт на послуги?

 

Відповідь:

Щодо описаної схеми документообороту зауважень немає – вона є правильною. Проте щодо складання податкових накладних є деякі нюанси в залежності від того, яка подія сталася першою – оплата чи надання послуг та реалізація запчастин.

Якщо першою подією є оплата, то податкова накладна складається на суму такої оплати з відповідною номенклатурою. Податківці не визнають дві та більше податкових накладних, що складаються на одну оплату (про це тут).

Таким чином, якщо клієнт повністю оплачує послуги та запчастини одним платежем до надання таких послуг та запчастин, слід складати одну податкову накладну на всю суму оплати з відповідною номенклатурою, яка включає послуги та запчастини. Надалі клієнту видається акт надання послуг та видаткова накладна на запчастини, які в сумі повинні відповідати проведеній оплаті та, відповідно, податковій накладній.

Якщо першою подією є надання послуг та передання запчастин, які оформлюються актами та накладними, то можна складати як дві податкові накладні, так і одну загальну. Ми писали про це тут. При цьому податкова накладна на подальшу оплату вже не складається, оскільки оплата є другою подією.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення ПДВ при анулюванні реєстрації
    Підприємство анулює реєстрацію платника ПДВ. В останній декларації за червень 2025 р. відображено від'ємне значення 900 грн (рядок 20.2.1), яке заявлено до відшкодування. Водночас на електронному рахунку в СЕА ПДВ є залишок коштів 7000 грн. Як коректно заповнити Додаток 3 до декларації, щоб повернути на поточний рахунок обидві суми: і від'ємне значення з декларації, і залишок коштів з електронного рахунку?
    11.07.20256
  • Постачання товарів оборонного призначення: як оподатковується ПДВ під час воєнного стану?
    Як на період дії воєнного стану оподатковуються ПДВ операції з постачання товарів оборонного призначення?
    11.07.202517
  • Допомога на лікування працівниці: облік ПДВ та ПДФО
    ТОВ на загальній системі оподаткування надає допомогу на лікування онкохворої співробітниці, придбавши для неї ліки за безготівковим розрахунком. Всі підтверджуючі медичні документи та документи від постачальника є. Чи потрібно нараховувати компенсуючі зобов'язання з ПДВ? Чи є вартість ліків додатковим благом для співробітниці та як це відобразити у звіті 4ДФ?
    10.07.202533
  • Коригування імпортного ПДВ за аркушем коригування: повернення та облік
    Як діяти підприємству після отримання аркуша коригування до митної декларації, який скасував мито та зменшив суму ПДВ? Чи обов'язково повертати ПДВ з бюджету? Як правильно відобразити це в обліку та що робити з розбіжностями у сальдо розрахунків з митницею?
    10.07.202525
  • Чи зберігається право на ПК та бюджетне відшкодування за НА, переданими ЗСУ?
    Комунальне підприємство (платник ПДВ, загальна система) придбало пікап за власні кошти у лютому 2025 р. Суму ПДВ включено до ПК, що спричинило від’ємне значення. У травні 2025 року автомобіль, не введений в експлуатацію, передано ЗСУ в межах військово-транспортного обов’язку. Чи має право підприємство заявити бюджетне відшкодування?
    10.07.202531