• Посилання скопійовано

Складання зведеної ПН при ритмічних постачаннях ПММ

Підприємство реалізує ПММ зі складу за безготівковими розрахунками. Протягом місяця клієнти обслуговуються за відомістю, а в кінці місяця складається одна видаткова накладна. Після кожної заправки авто менеджер виставляє рахунок. На кожну оплату складається ПН за першою подією. Яку ПН виписувати в кінці місяця: зведену чи звичайну?

Ситуація 1. Якщо протягом місяця буде складено звичайні податкові накладні на весь обсяг оподатковуваних операцій, що фактично були здійснені за місяць з урахуванням правила першої події (п. 187.1 ПКУ), а обсяг відвантаженого товару не перевищує суму передплати, то в кінці місяця немає необхідності складати податкову накладну. 

Наприклад, протягом січня було здійснено три постачання нафтопродуктів:

1) 1000 л за ціною 25,20 грн/л на суму 25200,00 грн, в т.ч. ПДВ 4200,00 грн;

2) 1500 л за ціною 24,90 грн/л на суму 37350,00 грн, в т.ч. ПДВ 6225,00 грн;

3) 2000 л за ціною 24,60 грн/л на суму 49200,00 грн, в т.ч. ПДВ 8200,00 грн.

Протягом січня було здійснено три оплати на суми 25 200,00 грн, 37 350,00 грн, 49 200,00 грн, на дати оплат було складено податкові накладні на ці суми.

У кінці місяця складається видаткова накладна на весь обсяг постачання: 25 200,00 + 37 350,00 + 49 200,00 = 111 750,00 грн, в т.ч. ПДВ – 18 625,00 грн. Видаткова накладна підтверджує другу подію – відвантаження товару після оплати, і на дату такої накладної податкова накладна не складається.

 

Ситуація 2. Якщо постачання ПММ має ритмічний характер, то протягом місяця можна не складати податкові накладні ані на дати оплат, ані на дати ритмічних постачань. Для цілей п. 201.4 ПКУ ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

У цьому випадку в кінці місяця слід скласти зведену податкову накладну, до якої включити весь обсяг товару, що був відвантажений протягом всього місяця (п. 201.4 ПКУ). Зведена ПН складається не пізніше останнього дня місяця, у якому здійснено такі постачання, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

За умовами ситуації 1, зведену ПН слід скласти не пізніше останнього дня місяця на загальну кількість постачання 1000 л + 1500 л + 2000 л = 4500 л, на загальну суму 111 750,00 грн, в т.ч. ПДВ – 18 625,00 грн. Питання про те, чи включати до такої ПН три рядки за різними цінами 25,20 грн/л, 24,90 грн/л, 24,60 грн/л, чи включити туди один рядок за середньою ціною 24,83 грн – залежить від того, яким чином буде складено первинні документи про відвантаження товару, а саме видаткову накладну – з трьома рядками за різними цінами чи з одним рядком за середньою ціною. 

Далі, якщо протягом місяця покупець оплатить товар в сумі, що більша за вартість фактичного постачання товару, на суму перевищення передплати над вартістю постачання слід буде скласти звичайну податкову накладну за першою подією – оплатою (п. 201.4 ПКУ). Така ПН теж складається не пізніше останнього дня місяця.

Наприклад, якщо протягом січня від покупця буде отримано 120 000 грн оплати, то на вартість відвантаженого товару 111 750,00 грн можна буде скласти одну зведену ПН, а на перевищення суми оплати 8 250,00 грн – скласти ПН на передплату у загальному порядку.

Альтернативний варіант – це складання звичайних ПН у загальному порядку за правилом першої події.

Звертаємо увагу, що зведені податкові накладні можна складати лише на ритмічні постачання товарів. Ритмічність оплати не дає права на складання зведеної ПН. Більш докладно про зведені ПН читайте у нашій аналітиці>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249275
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435