Рекомендуємо зазначену у запитанні ситуацію розглядати як перевиставлення рахунків на оплату рекламних послуг. А саме: підприємство на загальній системі оподаткування перевиставляє частину рахунків за надані послуги реклами своїм субпідрядникам ─ підприємцям. Фактично перевиставлення частини послуг підприємцю слід розглядати як комерційну або господарську діяльність підприємства, який є замовником реклами.
Отже, послуги реклами надаються на підставі двохстороннього договору між розповсюджувачем реклами (особа, яка здійснює розповсюдження реклами) та рекламодавцем (особа, яка є замовником реклами для її розповсюдження). Як наслідок, підприємство — рекламодавець зобов’язується оплачувати послуги реклами та на підставі первинних документів (актів тощо) відображати вартість рекламних послуг у складі витрат.
Якщо частина послуг стосується реклами товару підприємця, є всі підстави стверджувати, що частина послуг споживається третьою особою. Отже, за умови перевиставлення частини вартості рахунків за рекламні послуги підприємцю, таку операцію можна вважати постачанням послуг. Це означає, що підприємство фактично здійснює перепродаж послуг третій особі.
Факт надання рекламних послуг підприємством-замовником реклами підприємцю слід підтверджувати звітом та підписаним сторонами актом приймання-передачі послуг, до якого мають бути додані підтвердні документи, які фактично визначають із загального обсягу послуг ту частину, яка стосується реклами товарів підприємця. Яким чином здійснюється розподіл послуг (можливо у пропорційному співвідношені від загального обсягу товарів, що рекламуються) та порядок їх компенсації підприємцем, потрібно прописати у договорі наданих послуг між підприємством та підприємцем. У договорі необхідно визначити розмір плати за частину рекламних послуг, строк та порядок її внесення.
Дохід від перевиставлення частини рекламних послуг у бухгалтерському обліку підприємства виникає на дату підписання акта наданих послуг. Враховуючи, що надання рекламних послуг не є основною діяльністю підприємства, рекомендуємо дохід відображати на субрахунку 719 «Інші доходи від операційної діяльності» з подальшим списанням на рахунок 93 «Витрати на збут» на всю вартість отриманих від постачальника реклами послуг.
Згідно з п. 185.1 ПКУ, об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ. Відповідно до п. 186.3 ПКУ місцем постачання рекламних послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. Враховуючи, що частина рекламних послуг перевиставляється на підприємця, вартість перевиставлених послуг є об’єктом оподаткування ПДВ. Податкові зобов’язання визначаються на дату першої події згідно п. 187.1 ПКУ. Податкова накладна складається та реєструється підприємством класично за загальними правилами ст. 201 ПКУ.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити