• Посилання скопійовано

ПДВ - зобов'язання при отриманні компенсації від іноземного постачальника

Підприємство придбало товар у нерезидента. Частина товару була неналежної якості. Постачальник відшкодовує вартість товару неналежної якості. Чи потрібно відображати ПЗ з ПДВ при отримані компенсації?

Згідно з пп. «в» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування є операції платників ПДВ з ввезення товарів на митну територію України. Відповідно до п. 187.8 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення. 

Таким чином, операції з оплати імпортованого товару або відшкодування збитків за неналежне виконання договору з боку постачальника-нерезидента не спричиняють виникнення податкових зобов’язань з ПДВ. Крім цього, згідно з п. 187.11 ПКУ попередня (авансова) оплата вартості товарів, що вивозяться за межі митної території України чи ввозяться на митну територію України, не змінює значення сум податку, які відносяться до податкового кредиту або податкових зобов'язань платника податку, такого експортера або імпортера.

Податківці у «ЗІР» (категорія 101.07) зазначають, що кошти, які надходять платнику ПДВ на його банківський рахунок як відшкодування збитків за пошкоджене або знищене майно, розцінюються як компенсація вартості такого майна та відповідно включаються до бази оподаткування ПДВ і підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ. Проте цю консультацію слід розглядати лише за умови придбання товарів у вітчизняного постачальника.

Отже, зважаючи на те, що має місце операція саме з імпорту товару і подальшої компенсації саме за такий товар від нерезидента, то податкові зобов’язання при отриманні коштів визнавати не потрібно. «Імпортний» ПДВ на всю партію ввезеного товару вже було сплачено на митниці.

 

Списання неякісної продукції

Варто зауважити, що при списанні продукції неналежної якості, яка була отримана від постачальника, така операція буде розглядатись податківцями як негосподарське використання такої продукції. За роз’ясненням податківців (з яким можна ознайомитись тут), у суб’єкта господарювання виникає обов’язок нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ, а також складання та реєстрації податкової накладної на такі зобов’язання.

Однак, з такою думкою можна не погодитись, адже списання зіпсованого чи непридатного товару є однією із складових господарської діяльності. Зокрема, маємо позитивні рішення на користь суб’єкта господарювання (ознайомитись можна тут),  у яких у судовому порядку було визначено, що списання зіпсованого товару цілком може бути визначено як безумовна (абсолютна) ланка господарської діяльності суб’єкта господарювання. Відповідно при такому підході нараховувати ПЗ при списанні неякісного товару не потрібно, однак, в такому випадку необхідно бути готовим відстоювати свою думку у судовому порядку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»