• Посилання скопійовано

Відпочинок працівників за рахунок підприємства: що з оподаткуванням?

Підприємство організовує для працівників відпочинок. За рахунок підприємства придбано залізничні та авіаквитки, оплачено проживання у готелі. Як оподатковувати цю операцію? Коли сплачувати податки та які потрібні первинні документи?

Придбані підприємством залізничні та авіаквитки, оплата проживання у готелі мають чітко персоніфікований характер. Тому такі виплати можна кваліфікувати, як надані працівникам додаткові блага (пп. 14.1.47 ПКУ): «додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV цього Кодексу)».

Такі доходи входять до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізособи (пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ) та є об'єктом оподаткування ПДФО. Зверніть увагу, що в даному випадку додаткові блага надані у негрошовій формі. Тому при визначенні бази оподаткування потрібно застосовувати «натуральний коефіцієнт» (п. 164.5 ПКУ). 

Також з таких доходів утримується військовий збір (п. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ) але вже без застосування «натурального коефіцієнта» до бази оподаткування.

ПДФО та ВЗ сплачуються (перераховуються) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем нарахування (виплати, надання) доходів (пп. 168.1.4 ПКУ).

Щоб уникнути цих податків потрібно уникнути кваліфікації вказаних виплат, як додаткового блага. Корпоратив можна «замаскувати» під захід, пов'язаний з госпдіяльністю підприємства. Залежно від особливостей діяльності підприємства, це може бути рекламний або організаційний захід за участі працівників, зокрема, загальні збори трудового колективу щодо підведення підсумків роботи за рік або затвердження фінзвітності тощо.

У такому разі потрібно оформити наказ про проведення заходу, його програму, кошторис витрат. Також необхідно призначити відповідального за організацію та проведення такого заходу, затвердити звіт такої особи про витрати (з підтвердними документами). Потрібно також подбати про оформлення результатів такого заходу, наприклад, укладений договір або протокол про намір його укласти.

Оскільки працівники будуть виконувати «обов’язки трудового найму» їм потрібно оформити документи на відрядження та авансові звіти.

У листі від 23.05.2016 р. №5331/М/99-99-13-02-03-14 ДФСУ пояснила, що витрати на відрядження відшкодовуються лише за наявності документів у оригіналі, що засвідчують вартість цих витрат. А саме транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона та документа про сплату за всіма видами транспорту, у тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих з готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання відрядженого працівника, уи тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

У разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд, підставою для відшкодування витрат на його придбання є:

  • роздрукований на паперовому носії посадочний документ; 
  • у разі перевезення багажу – роздрукований на паперовому носії перевізний документ;
  • у разі окремого замовлення послуги (зокрема, послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) – роздрукований на паперовому носії документ на послуги.

У даному випадку підприємство самостійно придбало квитки для працівників. Тому про відшкодування їх вартості не йдеться взагалі, але наявність правильно оформлених квитків необхідна для підтвердження витрат підприємства. Теж можна сказати й про оплату проживання – повинні бути в наявності рахунки від готелю.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Податок на землю при зміні цільового призначення землі
    Підприємство змінило цільове призначення 3-х земельних ділянок (2 об'єднали, 1 окремо) з сільськогосподарського (для ведення особистого селянського господарства) на колективне житлове будівництво 24.09.2024 р. Чи потрібно подавати уточнюючу податкову декларацію? Як її правильно заповнити та чи передбачені штрафні санкції?
    19.11.202419
  • Чи потрібна ліцензія на оптову торгівлю пальним при зміні розпорядника акцизного складу?
    Буде проведена зміна розпорядника акцизного складу, на якому наявні залишки пального. Підприємство отримає оплату за передані залишки від нового розпорядника. Чи потрібна ліцензія на право оптової чи роздрібної торгівлі пальним при зміні власника акцизного складу?
    18.11.202482
  • Чи можна оплатити ліки для фізособи без оподаткування?
    Підприємство отримало запит на допомогу від особи, яка перебуває на лікуванні у військовому шпиталі. Придбали та передали цій особі ліки, які призначив лікар. Особа не є працівником підприємства та не є родичем працівника підприємства. Чи можно провести передачу ліків як благодійну неоподатковувану допомогу? Як відобразити це у звітності?
    15.11.202437
  • Подвійне оподаткування доходів фізособи у Великобританії та в Україні
    Українка тимчасово проживає як біженець у Великобританії. В Україні зареєстрована ФОПом на ІІ групі ЄП, надає онлайн-консультації в Україні, послуги психолога (інші медичні послуги), отримуючи оплату на підприємницький рахунок. Планує зареєструватися ФОПом у Великобританії. Чи можна уникнути подвійного оподаткування доходів?
    14.11.202438
  • Чи сплачувати екологічний податок за зберігання макулатури?
    Підприємство закуповує відходи (макулатуру), обліковує на рахунку 281, оброблює ці відходи і перепродає. Має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Чи потрібно сплачувати екологічний податок?
    14.11.202424