• Посилання скопійовано

Вакцинація працівників підприємства: оформлення та оподаткування

Підприємство хоче запропонувати працівникам вакцинуватися від грипу. Буде запрошена медична установа, яка проведе її на території підприємства і за його рахунок. Як це правильно оформити та яким буде оподаткування?

Документальне оформлення вакцинації

Можливість проведення профілактичної вакцинації працівників за рахунок підприємства доцільно передбачити в колективному договорі. Якщо договору немає, то потрібно буде скласти наказ про проведення вакцинації, зазначивши:

  • вид вакцинації (рекомендована чи обов’язкова);

  • терміни проведення;

  • перелік працівників, які підлягають щепленню;

  • відповідальних осіб за організацію вакцинації.

Перед виданням наказу слід отримати згоду працівників, наприклад, шляхом подачі заяв або шляхом ознайомлення з наказом із зазначенням «Не заперечую» / «Бажаю пройти вакцинацію».

Зразок наказу див. «ДК» №41-42 від 08.10.2018

 

Організація вакцинації

Варіанти:

  1. Укладання договору із закладом охорони здоров’я, що має ліцензію на медичну практику (див. п. 4 Положення №595).

  2. Організація тимчасового або постійного кабінету щеплень на підприємстві. Вимоги до кабінету щеплень та до медперсоналу, що в ньому працює, встановлено Наказом №1095.

 

Документальне оформлення результатів вакцинації

Дані про щеплення вносяться до медичної карти форми №025/о.

Лікувальний заклад за потреби видає довідку про вакцинацію із зазначенням назви вакцини, виробника, дози, серії.

Підтвердженням факту надання медичних послуг може бути акт, виданий медустановою, або вищезгадана довідка.

Більш детально див. Проводимо вакцинацію працівників від грипу

 

Бухгалтерський облік

Витрати на вакцинацію відображаються за відповідними напрямами: рахунки 23, 91, 92, 93, 94 — залежно від підрозділу.

Якщо вакцинація здійснюється власним медпунктом:

  • вакцину оприбутковують на субрахунок 209;

  • вартість списується на відповідні витрати в міру використання.

 

Оподаткування

ПДФО та військовий збір. Відповідно до пп. 165.1.19 ПКУ витрати на медичне обслуговування працівника за рахунок роботодавця, у т.ч. вакцинацію не включаються до його оподатковуваного доходу за наявності підтвердних документів, зокрема:

  • вакцинація входить до Календаря щеплень (у т.ч. щеплення проти грипу);

  • оформлено заяву працівника;

  • оформлено наказ;

  • наявні документи: договір, акт, платіжні документи.

Відображення у формі 4ДФ:

  • ознака доходу «143» — якщо дотримані умови п.п. 165.1.19 ПКУ;

  • ознака «126» — якщо документи відсутні (розцінюється як додаткове благо).

Також див. роз’яснення ДПС «Щеплення працівників за рахунок роботодавця: які наслідки з ПДФО?»

ЄСВ. ЄСВ не нараховується, оскільки витрати на вакцинацію не належать до фонду оплати праці (див. пп. 3.30 Інструкції №5, пп. 10, 13 розд. ІІ Переліку №1170).

Податок на прибуток. Витрати на вакцинацію обліковуються за правилами бухгалтерського обліку. Жодних коригувань для витрат на вакцинацію працівників не передбачено.

ПДВ. Медичні послуги від закладу охорони здоров’я з ліцензією — звільнені від ПДВ (пп. 197.1.5 ПКУ), податкова накладна — пільгова, податковий кредит не формується.

Послуги від ФОП — платника ПДВ, який не є медзакладом — вхідний ПДВ включається до податкового кредиту за наявності зареєстрованої ПН.

Компенсуючі податкові зобов’язання за п. 198.5 ПКУ не нараховуються, оскільки вакцина використовується в господарській діяльності. 




Висновки:

 

  1. Організація вакцинації працівників потребує наказу керівника та письмової згоди працівників, а також може здійснюватися через ліцензований медзаклад або власний кабінет щеплень на підприємстві.

  2. Витрати на вакцинацію обліковуються в бухгалтерському обліку як витрати діяльності, не підлягають обкладанню ПДФО, військовим збором та ЄСВ за наявності підтвердних документів і належного оформлення.

  3. Медичні послуги з вакцинації звільняються від ПДВ, якщо надаються ліцензованим закладом охорони здоров’я; податковий кредит можливий лише за загальними правилами. Якщо ж за витратами на вакцинацію сформовано податковий кредит, то компенсуючі податкові зобов’язання не виникають.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Вакцинація працівників підприємства: оформлення та оподаткування
    Підприємство хоче запропонувати працівникам вакцинуватися від грипу. Буде запрошена медична установа, яка проведе її на території підприємства і за його рахунок. Як це правильно оформити та яким буде оподаткування?
    Сьогодні 14:507
  • Які документи потрібно надати особі з метою звільнення від сплати туристичного збору?
    З метою підтвердження звільнення від сплати туристичного збору, особа повинна надати податковому агенту копії відповідних документів, що підтверджують належність цієї особи до пільгової категорії, при цьому путівки або курсівки можуть бути в оригіналі
    04.08.202521
  • Чи є пільга з податку на нерухомість для членів сімей учасників бойових дій?
    Чоловік служить в ЗСУ і має статус учасника бойових дій (УБД). Житлову нерухомість оформено на дружину. На яку площу нараховується податок на нерухоме майно, якщо загальна площа нерухомості становить 230 кв.м.?
    04.08.2025364
  • Екоподаток за тимчасове зберігання люмінесцентних ламп: декларувати чи ні?
    Підприємство у травні 2025 року замінило 5 люмінесцентних ламп, які були списані в тому ж місяці. Фактична передача на утилізацію спеціалізованому підприємству відбулася в липні 2025 року. Чи потрібно у звітності за ІІ квартал 2025 року нараховувати та відображати екоподаток за тимчасове розміщення цих відходів? Чи є це нарахування разовим, чи його потрібно здійснювати за весь період зберігання до моменту утилізації?
    31.07.20257051
  • Чи платити екоподаток за автомобілі?
    Підприємство має автомобілі, які обслуговується в сервісному центрі. Сервісний цент зареєстрував на підприємство ПН, в якій вказані змінні фільтри (фільтр повітряний двигуна та фільтр мастила). Отримали лист від податкової, в якому вимагається дати пояснення, чому підприємство не звітує і не платить екологічний податок. Що робити? Чи має підприємство стати платником екоподатку?
    31.07.202550