• Посилання скопійовано

Податок на нерухомість для ФОПа: що з декларацією?

ФОП у 2022 р. придбав нежитлове приміщення як фізособа. З квітня 2023 р. по сьогодні частина приміщення надається в оренду ТОВ. З вересня 2023 р. решта ФОП використовує у власній діяльності під магазин. Чи потрібно було подавати декларацію про податок на нерухомість?

Згідно з пп. 266.1.1 ПКУ, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Тобто, ПКУ не визначає такого платника, як ФОП. Тому сплачувати податок за придбане нежитлове приміщення слід за нормами, передбаченими для фізосіб. Так само висновує податкова служба у своїх численних консультаціях (див. тут, тут, тут).

Це означає, що ФОП не подає декларацію з податку на нерухомість, навіть якщо використовує нерухомість у своїй підприємницькій діяльності. Адже подання декларації стосується тільки юросіб.

Фізособа, яка є ФОП, має отримати від податкової служби ППР про сплату податку, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (див. пп. 266.7.2 ПКУ).

Тобто, до 01.07.2023 р. фізособа мала отримати ППР про сплату податку за 2022 рік. Відповідно, податок за 2023 рік буде зазначено в ППР, надісланому в наступному, 2024 році, до 01.07.2023 р.

Сплатити податок потрібно протягом 60 днів з дня вручення ППР (див. пп. 266.10.1 ПКУ).

Якщо ФОП почав використовувати придбану нерухомість у власній підприємницькій діяльності (в тому числі надаючи нерухомість в оренду), він має подати до податкової служби за своїм основним місцем обліку форму №20-ОПП. Причому окремо слід подати таку форму про початок використання в підприємницькій діяльності (на увесь об’єкт). Потім подати окрему форму №20-ОПП про надання в оренду частини нерухомості. Про особливості подання форми №20-ОПП у разі надання в оренду частини нерухомості можна почитати тут, тут, тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»