• Посилання скопійовано

ФОП - «єдинник» працює у різних регіонах. Куди сплачувати податки та подавати звітність?

ФОП (платник ІІ групи ЄП) зареєстрований у м. Чернігові та веде там торгівлю. Підприємець планує відкрити торгову точку в м. Київ. Чи потрібно реєструватися за неосновним місцем діяльності? Які форми потрібно подати та у які терміни? Яку застосовувати ставку ЄП? Куди сплачувати податки та подавати звітність при одночасному веденні діяльності за основним та неосновним місцем реєстрації?

Відповідно до 293.2 ПКУ фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць - для ІІ групи платників єдиного податку  у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати.

Згідно з п. 293.7 ПКУ у разі здійснення платниками ЄП ІІ групи господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, застосовується максимальний розмір ставки ЄП, встановлений ст. 293 ПКУ для такої групи платників ЄП. Зверніть увагу, що застосовується максимальна ставка, яка встановлена ПКУ, а не максимальна ставка зі ставок, встановлених  міськими радами м. Києва та м. Чернігова.

Отже, у даному випадку ставка ЄП буде 20% від мінімальної зарплати – 20% *3723 грн = 744,60 грн.

Відповідно до п. 295.4 ПКУ сплата єдиного податку платниками І - ІІІ груп здійснюється за місцем податкової адреси. Це означає, що незалежно від кількості і розташування торгових точок ФОП сплачує єдиний податок за місцем своєї реєстрації (податкової адреси).

Звітність  також подається за основним місцем обліку. Але будуть певні особливості у випадку, якщо на новій торговій точці буде продаватися підакцизний товар та будуть працювати наймані працівники. У цьому випадку акцизний податок та ПДФО із зарплати найманих працівників буде сплачуватись за неосновним місцем обліку. Відповідно, і декларація з акцизного податку теж подаватиметься до неосновного місяця обліку.

Щодо форми №1ДФ, то у листі від 02.08.2016 р. №17354/10/26-15-13-01-12 ДФС у м. Києві зазначає, що якщо відокремлений підрозділ (у даному випадку - це торгова точка в м. Києві) не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) ПДФО до бюджету, то податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ (форма №1ДФ) подає роботодавець до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого неуповноваженого відокремленого підрозділу у порядку, встановленому п. 49.3 ПКУ. Але при цьому податківці говорять, що «окремого порядку подання копій податкового розрахунку за ф. №1ДФ даним Порядком не встановлено».

Інші зарплатні платежі і відповідна звітність (військовий збір, ЄСВ) сплачуються та подаються за основним місцем обліку. Інші податки також справляються за основним місцем обліку.

У ситуації, що описана у запитанні, потрібно зареєструватися за несновним місцем обліку. Для цього слід подати форму №20-ОПП за основним місцем обліку, у якій проставити позначку у графі 11. На підставі такої позначки в графі 11 форми №20-ОПП здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.

Більш докладно про заповнення та подання форми №20-ОПП читайте тут>>

Зокрема, у даному випадку до форми №20-ОПП слід буде внести інформацію про торгову точку, що відкривається у м. Києві. Тип об'єкта оподаткування визначається за довідником, з якого треба вибрати тип саме тієї торгової точки, яка буде відкрита у м. Києві.

Повідомлення за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 Порядку № 1588).

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Оплата операції фізособі: податкові наслідки
    Підприємство хоче оплатити медичну операцію фізичній особі, яка не є її працівником. Які податкові наслідки у підприємства та фізичної особи? Як оформити оплату?
    02.05.202415
  • Особливості плати за землю за пп. 284.4 ПКУ
    Підприємство займається діяльністю за кодом КВЕД 08.11. Має держакт на право постійного користування земельною ділянкою площею 25,0856 га з цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами. Але в спецдозволі на користування надрами зазначено тільки 16,2 га з ймовірними покладами корисних копалин. Як застосовувати пп. 284.4 ПКУ?
    02.05.202423
  • Як оформити та оподаткувати безповоротну фіндопомогу фізособі?
    Як документально оформити надання від ТОВ безповоротної фінансової допомоги фізособі - працівнику або непрацівнику ТОВ? Чи обов’язково зазначати підставу надання фіндопомоги, якщо зі всієї суми будуть сплачуються податки?
    02.05.2024406
  • Придбали майновий комплекс, а землю не оформили: хто сплачує земельний податок?
    Підприємство придбало нежитловий майновий комплекс (виробничі, адміністративні, господарські будівлі). Оформлення земельної ділянки під будівлями не було проведено. Підприємство проводить дії по укладанню договору оренди земельної ділянки з місцевою територіальною громадою. Ці приміщення здаються в оренду. Чи є у підприємства підстави сплачувати земельний податок?
    01.05.2024253
  • Хто сплачує податок на нежитлову нерухомість, якщо її передано в оренду?
    Фізична особа – власник нежитлового приміщення (склад для зберігання зерна) передала його в оренду ТОВ. ТОВ використовує його за цільовим призначенням. Хто в даному випадку є платником податку на нерухомість?
    30.04.202434