• Посилання скопійовано

Розірвання договору оренди магазину не тягне анулювання ліцензії на алкоголь

Якщо договір оренди магазину (який вказано в ліцензії) буде розірвано, а товар знаходитиметься на зареєстрованому акцизному складі, то чи не призведе це (відсутність права користування магазином) до анулювання ліцензії і до скасування реєстрації акцизного складу (місця зберігання алкоголю)?

ЗапитанняУ роздрібного магазину, який має ліцензію на роздрібний продаж алкоголю, закінчується договір оренди магазину. Орендодавець відмовляється продовжити договір з орендарем. Знайти новий магазин поки що не вдається. Якщо договір оренди магазину (який вказано в ліцензії) буде розірвано, а товар знаходитиметься на зареєстрованому акцизному складі, чи не призведе це (відсутність права користування магазином) до анулювання ліцензії і до скасування реєстрації акцизного складу (місця зберігання алкоголю)?

Відповідь:

Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями відповідно до ст. 15 Закону України від 19.12.95 р. №481/95-BP  “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” видається за заявою суб'єкта господарювання. 

У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію (імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами). 

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін

Щодо зберігання алкогольних напоїв, то слід нагадати, що у ч. 36-40 ст. 15 Закону №481 зазначено наступне. 

Зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру. 

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків. 

До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням. 

Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі. 

Таким чином, в ситуації, коли місце зберігання алкогольних напоїв збігалося з місцем торгівлі, на яке видана ліцензія, то зміна місця торгівлі, на нашу думку, вимагає внесення місця зберігання до  Єдиного реєстру. Якщо ж місце торгівлі та місце зберігання алкогольних напоїв — це різні адреси, то сам факт лише того, що госпсуб'єкт розірвав договір оренди магазину та шукає нове приміщення, не призведе ні до анулювання ліцензії, ні до необхідності змінювати місце зберігання алкоголю та/або внесення змін до Єдиного реєстру

В такому разі, зміна місця торгівлі (нове приміщення магазину) як зміна відомостей, зазначених у виданій госпсуб'єкту ліцензії, потягне за собою лише видачу нової ліцензії (на новому бланку) з урахуванням змін.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Склад комісії при інвентаризації пального на вимогу ДПС
    За вимогою податкової служби для перевірки ПДВ необхідно провести інвентаризацію палива в єврокубах. На транспортному підприємстві присутні лише власник і директор, бухоблік ведеться на аутсорсингу. Кого включити до складу інвентаризаційної комісії? Які особливості складання наказу про інвентаризацію та інвентаризаційного опису?
    22.11.202412
  • Бармен розбив пляшку з алкоголем: що з акцизом?
    Бармен розбив пляшку шампанського. Чи потрібно дану операцію проводити через РРО? Як вплине списання такої пляшки на акциз?
    21.11.202446
  • Як продати пальне військовій частині з оплатою від благодійного фонду?
    Підприємство веде діяльність з оптової торгівлі пальним і хоче продати пальне військовій частині. Платити за це пальне буде благодійний фонд. Як складати первинні документи в такому разі: видаткову, акцизну та податкову накладні складати на військову часину чи на фонд, який є платником?
    20.11.202418
  • Чи потрібна ліцензія при придбанні алкоголю для виробничих потреб?
    ТОВ є дистриб'ютором підакцизних товарів, зокрема, алкоголю, отримало лист від покупця з проханням продати 2 літра коньяку для виробничих потреб. Ліцензії на продаж алкоголю покупець не має. Чи можна провести такий продаж?
    20.11.202416
  • Алкоголь придбали, а ліцензії на роздрібну торгівлю немає
    ТОВ – платник ЄП ліцензії на роздрібний продаж алкоголю немає. За замовленням ресторану поставили продукти та вино de la Cruz (УКТ ЗЕД 2204228400). Алкоголь замовили помилково, поверненню товар не підлягає. Чи може ТОВ використати цей алкоголь для приготування страв або реалізувати разово без ліцензії?
    19.11.202429