Скільки ліцензій?
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону №481 зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання(далі СГ) всіх форм власності за наявності ліцензії. СГ отримують ліцензії на право зберігання пального за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування (ст. 1 Закону №481).
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
- підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевою бюджету;
- підприємствами, установами та організаціями системи державною резерву;
- суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто - та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Також СГ має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які вже отримані відповідні ліцензії (ст. 15 Закону №481).
Таким чином, якщо підприємству, враховуючи виключення щодо отримання ліцензії, все ж необхідно отримати ліцензію, то орієнтуємося саме на територію розташування місця зберігання.
Так, ДПС у своїй консультації зазначає, що якщо на одній земельній ділянці розташовано декілька споруд або ємностей для зберігання пального, СГ отримують одну ліцензію на право зберігання пального на місце (територію), що використовується для зберігання такого пального.
В цьому випадку необхідно внести зміни до діючої ліцензії, зазначивши новий обсяг зберіганняпального.
Якщо міні-АЗС буде розташована на іншій земельній ділянці за іншою адресою, то необхідно отримати ще одну ліцензію на зберігання пального – про це пишуть податківці тут - ліцензія отримується на кожне місце зберігання пального.
Документи для отримання ліцензії на зберігання пального при реєстрації нового акцизного складу
Ліцензія
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявоюдодатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
СГ, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі СГ у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження (ст. 15 Закону №481).
Отже, якщо підприємство використовує пальне виключно для власного споживання, для отримання ліцензії на нове місце зберігання воно подає заяву, де зазначає дані щодо ємностей та резервуарів, зокрема обсяг та місце зберігання.
Зауважимо, що в ліцензії обов’язково зазначається загальна місткість резервуарів та ємностей.
Акцизний склад
Пунктом 11 Порядку №408 визначено, що для реєстрації нових акцизних складів, внесення змін у дані про акцизні склади, анулювання реєстрації акцизних складів, усунення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо акцизних складів платник акцизного податку подає заяву про внесення відповідних змін. Заява надсилається контролюючому органу та приймається у порядку, встановленому для реєстрації. Як скласти заяву ДПС наведено тут.
***
Читайте також:
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити