• Посилання скопійовано

Роздрібний продаж алкоголю: як скласти ПН та звітувати з акцизу?

ТОВ змінює напрямок діяльності – відкриває кафе, в якому буде продаж алкоголю і напоїв, виготовлених з алкоголю та інших інгредієнтів. ТОВ є платником ПДВ. Ліцензію оплачено 20.02.2024 р. Який буде перший звітний період з акцизу? Діяльність не розпочато. Як скласти зведену ПН при продажі коктейлів?

Коли подавати звіт?

Платники, які мають діючі (у т. ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (пп. 49.2-1 ПКУ).

Відповідно до п. 2 розділу ІІІ «Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» декларація за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подається платником щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Таким чином, платник акцизного податку, який протягом звітного періоду не провадив господарську діяльність, але має чинні (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством зобов’язаний подавати Декларацію із проставленням нулів у клітинках відповідних граф (прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

 

Складаємо ПН

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, платники ПДВ можуть складати зведені ПН при безперервному або ритмічному постачанні товарів/послуг платникам та неплатникам ПДВ. Поняття безперервне постачання не виділено в ПКУ. Тому орієнтуємося на ритмічність. Ритмічним є постачання товарів/послуг одному покупцю два табільше разів на місяць. Документально дані операції оформлені у вигляді двох і більше видаткових накладних/актів виконаних робіт. Більш детально про це ми писали тут. Зауважимо, щонеобхідно орієнтуватися саме на ритмічність постачання, а не оплати, адже у пп. 201.4 ПКУ про оплати не йдеться. Зведені ПН можна складати, якщо є два або більше постачань за місяць одному й тому ж покупцю. 

Проте у роздрібній торгівлі застосовується ПН за щоденними підсумками операцій. Вона не є зведеною та складається у разі здійсненняпостачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), виписки транспортних квитків, готельних рахунківабо рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку танадання платнику податку касових чеків.

Тобто, при складанні ПН на кінцевого споживача за підсумками дня ми орієнтуємося на фактичне постачання/надання послуг, що у підприємства відповідає даним Z-звіту РРО, навіть якщо кошти будуть зараховані наступного дня при використанні POS-терміналу.

У разі складання податкової накладної за щоденними підсумками у графі «Зведена податкова накладна» позначка не ставиться, а у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» такої податкової накладної робиться позначка «Х» та зазначається тип причини «11». При цьому у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється – див. п. 12 Порядку №1307.

У графі 2 податкової накладної зазначається весь опис (номенклатура) поставлених товарів/послуг.

Податківці роз’яснюють: номенклатура товарів/послуг має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинна містити інших даних (лист ДФС у м. Києві від 30.01.2017 р. №1925/10/26-15-12-01-18).

Первинним є документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону про бухоблік). В даному випадку ним є фіскальний чекРРО.

При продажу коктейлів продається самекоктейль, а не інгредієнти, які в нього входять і в фіскальному чеці заначено його назва, і в ПН прописуємо його назву відповідно.

Код УКТ ЗЕД коктейлю, виготовленого із використанням алкогольних напоїв – 22089069 «Інші напої, що містять спирт».

Згідно з Поясненнями до УКТЗЕД, затвердженими наказом Держмитслужби від 14.07.2020 р. №256, товарна категорія 22089069 включає також спиртні напої, змішані одне з одним, або спиртні напої, змішані з фруктовими або овочевими соками (коктейлі).

Так само консультує податкова, відповідаючи на питання в підкатегорії 109.02, ЗІР: «До якого коду УКТЗЕД відносяться коктейлі, виготовлені із використанням алкогольних напоїв для зазначення у фіскальному чеку?».

Поряд з цим імпортовані товари, які є складовими коктейлю, мають інший код УКТ ЗЕД.

І тут постає питання чи заповнювати графу 3.2, щодо імпортованого товару.

Відповідно до пп. 2 п. 16 Порядку №1307 у разі постачання товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.2 податкової накладної проставляється позначка «Х». Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару.Тобто, графа 3.2 заповнюється, якщо продається імпортований товар. Більш детально про це ми писали тут.

На нашу думку, дану позначку необхідно буде проставити. У своїй консультації ДПС звертає увагу на те, при програмуванні алкогольної продукції, що використовується у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах отримання першої порції для приготування коктейлю або продажу на розлив, тобто передбачає одноразове відображення реквізитів марки акцизного податку, в межах реалізації алкогольного напою частинами, який розлито виробником у тару, що була маркована такою маркою. 

Тобто в фіскальному чеці буде окремо вказана інформація щодо імпортованих підакцизних товарів. 

Звертаємо увагу, що ДПС не надано окремого роз’яснень щодо особливостей заповнення такої ПН, за необхідності підприємство може запросити ІПН.  

Також читайте туттут та тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»