• Посилання скопійовано

Як фізособі-підприємцю імпортувати алкоголь?

ФОП має ресторан і хоче укласти договір на постачання елітних алкогольних напоїв із-за кордону. На які основні моменти потрібно звернути увагу? Як придбати акцизні марки та промаркувати ними імпортний алкоголь? Чи потрібна ліцензія на імпорт алкоголю? Які особливості імпорту товарів?

Загальні моменти

Відповідно до ст. 15 Закону про спирт, імпорт, експорт алкогольних напоїв здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності без наявності ліцензії. Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Отже, для імпорту алкоголю окремої ліцензії не потрібно, а вже роздрібна торгівля цим алкоголем в ресторані здійснюється за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю.

Відповідно до пп. 14.1.107 ПКУ, марка акцизного податку – це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів. Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв  забороняються (пп. 226.11 ПКУ).

Згідно з пп. 226.14 ПКУ для одержання марок акцизного податку імпортер повинен подати продавцю таких марок  заявку-розрахунок за формою, затвердженою Мінфіном, документи, що підтверджують внесення плати за марки та сплату податку до відповідного бюджету.

ДПС забороняється вимагати від імпортерів додаткові документи для видачі марок акцизного податку, якщо вони не передбачені ст. 226 ПКУ.

Порядок ввезення в Україну алкогольних напоїв регламентований ст. 227 ПКУ.

ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників акцизного податку, що відповідно до пп. «б» п. 227.1 ПКУ, суб’єкти господарювання – юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої і тютюнові вироби, якщо маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка.

 

Придбання марок та імпорт алкоголю відбувається у декілька етапів

Етап перший – замовлення марок у ДПС

Імпортер подає до ДПС за місцем своєї реєстрації попередню заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку. Докладніше про те, як подати заявку, читайте тут.

Разом із попередньою заявкою-розрахунком подаються реквізити платіжного документу/платіжних документів (номер, дата платіжного доручення та сума перерахованих коштів) на перерахування плати за виготовлення марок та звіт про використання марок, придбаних у попередньому місяці.

Якщо імпортер відмовляється отримати марки (зокрема, якщо передумав ввозити алкоголь), кошти за виготовлення марок не повертаються (абз. 8 п. 3 Положення №1251).

 

Етап другий – отримання марок

Відповідно до пп. 10 Положення №1251, продаж марок здійснюється на підставі поданих покупцем марок за місцем його реєстрації як платника акцизного податку в електронній формі:

  • довідки про сплату суми акцизного податку, яка розрахована за ставками для готової продукції;
  • заявки-розрахунку кількості марок;
  • копії платіжного документа про перерахування суми акцизного податку з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення - для імпортерів.

Докладніше про це читайте у розділі «Продаж марок» Положення №1251.

Для автомобільного та залізничного транспорту встановлено виключний перелік пунктів прикордонного контролю, через які алкогольні напої можуть бути ввезені в Україну. Перелік пунктів затверджено постановою КМУ від 29.05.2013 р. №390.

Марки передаються імпортеру відповідно до поданої ним заявки в терміни, узгоджені імпортером та органом ДПС, але не пізніше трьох робочих днів після подання заявки-розрахунку (пп. 227.3 ПКУ).

 

Етап третій – передача марок нерезиденту-виробнику та ввезення товару

Згідно з пп. 227.4 ПКУ придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб’єктам господарювання для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України.

Ввезення в Україну алкогольних напоїв відбувається таким чином:  алкогольні напої, що вже були марковані нерезидентом-виробником, ввозяться на митну територію України в пункті пропуску через державний кордон України, зазначений у заявці на купівлю марок (пп. «а» пп. 227.1 ПКУ);  імпортер подає митним органам митну декларацію та примірник заявки-розрахунку з відміткою органу ДФС про сплату акцизного податку (пп. «г» пп. 227.1 ПКУ).

 

Ведення ЗЕД

У всіх інших аспектах імпорт алкоголю не відрізняється від імпорту непідакцизних товарів. СГ повинен укласти ЗЕД-контракт з постачальником, дотримуватись вимог Закону про ЗЕДЗакону про валюту та враховувати правила валютного нагляду. Тема імпорту товарів та валютних розрахунків дуже широка, тому пропонуємо ознайомитись з нашими матеріалами:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Склад комісії при інвентаризації пального на вимогу ДПС
    За вимогою податкової служби для перевірки ПДВ необхідно провести інвентаризацію палива в єврокубах. На транспортному підприємстві присутні лише власник і директор, бухоблік ведеться на аутсорсингу. Кого включити до складу інвентаризаційної комісії? Які особливості складання наказу про інвентаризацію та інвентаризаційного опису?
    22.11.202410
  • Бармен розбив пляшку з алкоголем: що з акцизом?
    Бармен розбив пляшку шампанського. Чи потрібно дану операцію проводити через РРО? Як вплине списання такої пляшки на акциз?
    21.11.202445
  • Як продати пальне військовій частині з оплатою від благодійного фонду?
    Підприємство веде діяльність з оптової торгівлі пальним і хоче продати пальне військовій частині. Платити за це пальне буде благодійний фонд. Як складати первинні документи в такому разі: видаткову, акцизну та податкову накладні складати на військову часину чи на фонд, який є платником?
    20.11.202417
  • Чи потрібна ліцензія при придбанні алкоголю для виробничих потреб?
    ТОВ є дистриб'ютором підакцизних товарів, зокрема, алкоголю, отримало лист від покупця з проханням продати 2 літра коньяку для виробничих потреб. Ліцензії на продаж алкоголю покупець не має. Чи можна провести такий продаж?
    20.11.202416
  • Алкоголь придбали, а ліцензії на роздрібну торгівлю немає
    ТОВ – платник ЄП ліцензії на роздрібний продаж алкоголю немає. За замовленням ресторану поставили продукти та вино de la Cruz (УКТ ЗЕД 2204228400). Алкоголь замовили помилково, поверненню товар не підлягає. Чи може ТОВ використати цей алкоголь для приготування страв або реалізувати разово без ліцензії?
    19.11.202429