• Посилання скопійовано

Чи включається нарахована амортизація до витрат підприємства?

Підприємство (юрособа на загальній системі, дохід до 20 млн грн, не платник ПДВ) створена шляхом виділу з іншої юрособи (в т. ч. виділу основних засобів - нерухомості та обладнання). Амортизація виділених ОЗ на підприємстві рахується за загальним правилом, чи є особливості? Чи включається нарахована амортизація до витрат підприємства?

Відповідно до ст. 109 ЦКУ виділом є перехід за розподільчим балансом частини майна, прав та обов'язків юрособи до однієї або кількох створюваних нових юросіб. 

Форму розподільчого балансу на сьогодні законодавчо не встановлено, тому він складається на розсуд підприємств, що реорганізуються. На практиці розподільчий баланс готують у формі звичайного балансу підприємства на дату виділення (поділу), в якому зазначають усі активи і пасиви, що передаються, з окремим додаванням докладного розшифрування кожного рядка балансу в гривнях з копійками, для забезпечення достовірності даних, які будуть відображені на рахунках у бухобліку.

Передачу основних засобів оформляють Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма №ОЗ-1).

У ньому зазначають первісну вартість та накопичений знос на дату оформлення передавального акта, а також те, що підставою для складання акта є рішення щодо реорганізації юрособи.

Відповідно, за розподільчим балансом переходить не лише вартість основних засобів, а й сума нарахованої амортизації на них. 

В бухобліку не передбачено спеціальних норм нарахування амортизації, щодо основних засобів, що були отримані підприємством внаслідок виділу. Тож, в подальшому підприємство здійснює нарахування амортизації в загальному порядку.

Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗі, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Виходячи з умов запитання, підприємство може прийняти рішення про незастосування податкових різниць. Якщо ж підприємство за власним бажанням застосовую податкові різниці, в такому випадку сума нарахованої амортизації за даними бухобліку відображається у рядку 1.1.1 додатку РІ і, відповідно, збільшує фінансовий результат до оподаткування, а сума нарахованої амортизації за п. 138.3 ПКУ відображається у рядку 1.2.1 додатку РІ (і відповідно у додатку АМ) і зменшує фінансовий результат до оподаткування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємна фіндопомога: чи є підприємства пов’язаними сторонами?
    Велике підприємство (ВП) надало збитковому підприємству (ЗП) безповоротну фіндопомогу (БФД). На кінець звітного періоду ЗП не має зобов’язань перед ВП. На цю ж дату ВП має заборгованість перед ЗП за отриманою поворотною фіндопомогою (ПФД). Власний капітал ЗП від’ємний, а ВП – достатній (значно перевищує суму отриманої ПФД). Чи є ВП та ЗП пов’язаними сторонами згідно з ПКУ?
    08.04.2025127
  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202590
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202565
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025160
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025495