Запитання: Підприємець з 03.01.2017 р. в ЦНАПі рахується таким, що припинив діяльність. В податковій вимагають написати заяву на проведення перевірки в зв’язку із припиненням діяльності і здати додатково звіт з ЄСВ за січень з нарахуванням 704 грн. На скільки правомірна вимога нарахувати платіж з ЄСВ і чи підприємець який припинив діяльність зобов’язаний писати заяву на перевірку? Чи все ж таки перевірку повинна провести податкова самостійно і викликати підприємця тільки якщо є запитання?
Відповідь:
Відповідно до ч. 8 ст. 4 Закону України від 15.05.2003 р. №755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою.
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску. У разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.
Оскільки мінімальний внесок з 01.01.2017 року належить до сплати за кожний місяць календарного року, в тому числі за той місяць, в якому підприємець припинив свою реєстрацію, то такий підприємець, який втратив статус суб’єкта підприємницької діяльності з 03.01.2017 р. має сплатити за січень 2017 року мінімальний внесок з ЄСВ в сумі 704 грн.
Щодо перевірки органів ДФС, відповідно пп. 78.1.7 ПКУ у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, орган ДФС призначає позапланову (виїзну чи невиїзну) документальну перевірку.
Відповідно до п. 11.22 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588, підставою для зняття фізичної особи - підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням. Дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця.
Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.
Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених ст. 102 Податкового кодексу України.
Таким чином, фіскальний орган самостійно приймає рішення та проводить документальну перевірку підприємця, який припинив свою підприємницьку діяльність.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити