• Посилання скопійовано

CMR та ТТН на одне перевезення не складають

Перевізнику видали CMR на маршрут з пункту А за кордоном в Б в Україні, решта маршруту перевезення в Україні оформляється за ТТН, в якій вказується пункт навантаження пункт А (за кордоном), а розвантаження – третій пункт В. Змінювати пункт навантаження в ТТН замовник відмовляється. Як оформити документи?

ЗапитанняПеревізнику видали CMR на маршрут з пункту А за кордоном в пункт Б в Україні, решта маршруту перевезення в Україні оформляється за ТТН, в якій вказується пункт навантаження пункт А (за кордоном), а розвантаження третій пункт – В. Таким чином, маршрут  задвоюється, змінювати пунк навантаження в ТТН замовник відмовляється, мотивуючи це тим, що фактично завантаження відбулось в пункті А. Чи правильно оформлені документи і як правильно формляти такі випадки?

Відповідь: Для того, щоб відповісти на запитання, спробуємо розібратись у порядку складення міжнародної товаро-транспортної накладної (CMR) та ТТН на території України.

Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Мінтрансу від 14.10.1997 р. №363, не регламентують перевезення небезпечних, великовагових, великогабаритних вантажів, пошти та перевезення вантажів у міжнародному сполученні, оскільки такі перевезення мають свої особливості, що стосуються виконання комплексу вимог при вантажно-розвантажувальних роботах, власне процесу перевезення та його документального оформлення, а також узгодження таких правил із відповідними компетентними установами. 

Тож при здійсненні міжнародних перевезень не можна використовувати ані Правил №363, ані форму ТТН, затверджену цим наказом. 

CMR - це товарно-транспортна накладна міжнародного зразка, яка застосовується при здійсненні міжнародного товарообміну і відповідно є основним і обов'язковим документом при здійсненні міжнародних перевезень. Відповідно до ст. 6 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів (Женева, 19 травня 1956 року) вантажна накладна (CMR) містить такі дані, зокрема,:

a) дата і місце складання вантажної накладної;

b) ім'я та адреса відправника;

c) ім'я та адреса перевізника;

d) місце і дата прийняття вантажу до перевезення і передбачене місце його доставки;

e) ім'я та адреса одержувача.

Тобто саме СМR має бути складена на маршрут перевезення товару від пункту А до пункту В. Відзначимо, що у разі, коли місце доставки та місце розвантаження не співпадають вказують обидві адреси (за умовами запитання мають бути дані пункту Б та В).

При цьому, відповідно до пп. “а” пп. 195.1.3 ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання таких послуг як міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. 

Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.

Причому позиція органів ДФС чітко висловлена у листі від 22.12.2015 р. №27402/6/99-99-19-03-02-15: “Нульова ставка ПДВ, визначена підпунктом 195.1.3 пункту 195.1 статті 195 Кодексу, застосовується до операцій з постачання послуг з міжнародного перевезення вантажів по всьому маршруту перевезення вантажів у цілому, без поділу його на відрізки в межах митної території України та поза межами митної території України, за умови, що таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом”.

На нашу думку, саме перевезення за оформленим CMR підпадають під дію цього пункту та оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ. При цьому в CMR потрібно відобразити маршрут з пункту А в пункт В. Оформлення ТТН додатково для перевезення на території України з пункта Б до пункту В (у разі, якщо товар у пункті Б не перезавантажувався, або це не передбаченому умовами договору перевезення та/або експедирування), на нашу думку, не потрібно

Для того, щоби з‘ясувати причину оформлення ТТН, в якій зазначені пункти А та В, слід звернутись з контрагента (замовника перевезення) за роз’ясненнями: з якою метою оформляються документи та наводяться у них відомості (щодо пунктів завантаження та розвантаження), які не передбачені Конвенцією та Правилами №363, а також, можливо, й умовами договорів перевезення та/або експедирування. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»