• Посилання скопійовано

Розпродаж товару має бути економічно обґрунтований

Як обгрунтувати ціни при розпродажу?

Насамперед розпродаж товару має бути економічно обґрунтований. А визначення розміру знижки, за якою відбуватиметься розпродаж товару, — особиста справа підприємства.

Зауважимо, що у зв'язку зі змінами, внесеними Законом №408 до ПКУ, з 01.09.2013 р. пп. 14.1.71 ПКУ викладено в новій редакції. Відповідно до згаданого підпункту: «звичайна ціна — ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін».

З 01.09.2013 р. база оподаткування ПДВ відповідно до п. 188.1 ПКУ визначається виходячи із договірної вартості постачання товарів (лише у разі здійснення контрольованих операцій база визначається не нижче звичайної ціни).


При продажу товарів фізичним особам доходи визначаються виходячи з ціни, яка під час розпродажу передбачена у публічному договорі. Оскільки нова ціна (зі знижкою) товару буде меншою за попередню, слід її документально обґрунтувати (див. відповідь на наступне запитання). Для цього враховуються такі чинники, як сезонні та інші коливання споживчого попиту на товари, втрата товарами споживчих якостей, закінчення (наближення дати закінчення) строку зберігання (придатності, реалізації), збут неліквідних або низьколіквідних товарів.

Нагадаємо, що з 01.09.2013 р. під час проведення таких заходів, як розпродаж чи акції, не треба документально обгрунтовувати рівень звичайних цін на товар з урахуванням наданої знижки. Але для уникнення непорозумінь з контролюючими органами буде зовсім не зайвим документально затвердити рівень договірних цін на товари, що розповсюджуються за зниженими цінами.

Важливо довести, що продажна ціна товару — це і є договірна ціна. Отже, робимо висновок, що ціна вважається договірною, якщо:

— вона визначена умовами договору (у т. ч. публічного);

— при визначенні рівня такої ціни враховуються знижки, пов'язані зі сезонними коливаннями попиту, які можуть бути економічно обгрунтованими;

 

— для товарів, що продаються шляхом прилюдного оголошення, підприємству достатньо мати оголошення, опубліковане у ЗМІ, — тоді договірною визнають ціну, опубліковану в оголошенні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»