• Посилання скопійовано

Чи буде компенсація витрат на оплату праці працівника-ВПО, який направлений з центру зайнятості?

Прийнятий на роботу працівник, який направлений із центру зайнятості, він студент, йому 17 років і він ВПО. Його прийнято на неповний робочий день. Чи можна подавати заяву на компенсацію витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб?

Порядок надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні визначений Постановою КМУ від 20.03.2022 р. №331.

Компенсація витрат надається роботодавцю за кожну працевлаштовану особу на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), гіг-контракту, зокрема за сумісництвом, за таких умов:

  • роботодавець перебуває на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством. Проте, за умовами запитання працівник прийнятий на неповний робочий час. Тому  компенсація витрат надається у розмірі мінімальної заробітної плати, установленої законом, або обчисленої з неї відповідної суми у разі, коли особа, працювала неповний місяць та за яку роботодавцем сплачується ЄСВ, на період воєнного стану та протягом 30 календарних днів після його скасування або припинення.

Тож, у разі коли компенсація витрат надається за неповний місяць, розмір компенсації за такий період обчислюється шляхом ділення розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом, на кількість робочих днів місяця (або кількість годин у разі погодинного обліку робочого часу), встановлених законодавством, та множення отриманого в результаті ділення розміру на кількість робочих днів (або кількість годин), за які надається компенсація витрат.

  • подання в установленому законодавством порядку податкової квартальної звітності або податкової річної звітності за останній звітний період на дату подання заяви на отримання компенсації витрат.

Увага! Особа з числа ВПО може бути працевлаштована на умовах, визначених цим Порядком, один раз.

Пунктом 3 Порядку №331 компенсація витрат надаватиметься у розмірі мінімальної зарплати (З 1 квітня 2024 р. – 8000,00 грн) щомісяця за кожну працевлаштовану особу, за яку роботодавцем сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на період воєнного часу та протягом 30 календарних днів після його скасування або припинення.

Звертаємо увагу, що загальна тривалість надання компенсації витрат не може перевищувати трьох місяців, а для осіб з інвалідністю з числа внутрішньо переміщених осіб – шести місяців з дня працевлаштування особи.

Для отримання компенсації витрат роботодавець через п’ять календарних днів та не пізніше шести місяців після працевлаштування особи зі статусом ВПО подає до центру зайнятості за своїм місцезнаходженням заяву:

  • в електронній формі — через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал "Дія");
  • в паперовій формі — особисто під час відвідування центру зайнятості або на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості.

Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості, крім форми заяви, яка подається засобами Порталу "Дія".

Разом із заявою подаються:

  • копія наказу про працевлаштування особи;
  • документ, що підтверджує працевлаштування на вищезазначених умовах; 
  • відомості про працівників, які є застрахованими особами (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); 
  • копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • копія документа, в якому зазначена інформація про інвалідність працевлаштованої особи (у разі працевлаштування особи з інвалідністю (форма №080/о, затверджена наказом МОЗ від 4 грудня 2001 р. №482, або форма №157-1/о, затверджена наказом МОЗ від 30 липня 2012 р. №577). 

Отже, роботодавець, який прийняв на роботу працівника, який є ВОП, отримає від держави компенсацію у розмірі 8000 грн на місяць (у межах визначеного терміну для певної особи) за кожного працевлаштованого на підставі поданої заяви до центру зайнятості.

Для отримання компенсації витрат за другий місяць та наступні місяці протягом тривалості надання компенсації витрат, роботодавець підтверджує продовження зайнятості осіб, стосовно яких прийнято рішення щодо надання компенсації витрат, засобами Порталу "Дія" або шляхом подання повідомлення центру зайнятості (безпосередньо або на адресу електронної пошти) (пп. 12 Порядку №331). 

Після чого регіональний центр зайнятості здійснює перерахування коштів роботодавцю за другий та наступні місяці роботи працівника протягом п’яти робочих днів після зарахування коштів на рахунок регіонального центру зайнятості.

Вік та навчання прийнятого працівника не впливають на надання компенсації.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Код ЄДРПОУ та печатка в наказах керівника підприємства
    Чи обов'язково у всіх наказах керівника підприємства вказувати код ЄДРПОУ підприємства? Чи достатньо того, що код ЄДРПОУ міститься на печатці підприємства, що стоїть на наказі? Якщо код ЄДРПОУ раніше не вказували у наказах, чи можна його дописати від руки?
    27.06.2024239
  • Цільове фінансування на придбання автомобіля для благодійної організації
    Благодійна організація хоче купити автомобіль для своїх потреб. З цією метою донор – юрособа перерахує кошти на рахунок БО. Які потрібні документи від БО для здійснення платежу та яке повинне бути призначення платежу для того, щоб БО могла використати всі 100% коштів на купівлю авто? Який буде бухоблік у сторін та яке оподаткування у донора?
    26.06.202420
  • Допомога на поховання дитини: як оформити?
    Працівниця народила і дитина наступного дня померла, їй видали свідоцтво про смерть. Як оформити допомогу на поховання?
    21.06.202425
  • Чи можна сплатити фізособі-нерезиденту за послуги, якщо вона не має РНОКПП?
    ТОВ отримало консалтингові послуги від ФО-нерезидента, який не має РНОКПП. Сума – 3000 євро, що менше 400 тис. грн. Як провести оплату за такі послуги та звітувати за відсутності РНОКПП у ФО-нерезидента? Чи можливо здійснити оплату через рахунки ТОВ у платіжних системах Revolut або Payoneer? Чи можливо здійснювати оплату від ТОВ для фізособи або ФОП (резидента з РНОКПП) на рахунок у платіжних системах Revolut або Payoneer?
    20.06.202424
  • Чи може благодійна організація безоплатно надати ТОВ портативні зарядні станції?
    Благодійна організація (БО) отримала 10.02.2023 р. гуманітарну допомогу (портативні зарядні станції) від нерезидента, також є декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою. Неприбуткова організація в реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги не зареєстрована. Гуманітарна допомога була разовою. Портативні станції передані безоплатно військовим частинам ЗСУ в 2023 р. та в 2024 р. Чи може БО надати безоплатно портативні станції, які залишились, ТОВ на загальній системі оподаткування або залишити собі?
    20.06.202434