Відповідно до статті 9 п. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, а саме відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи;
Згідно зі ст. 30 Закону про ТОВ до компетенції Загальних Зборів учасників належить в тому числі і обрання керівника підприємства, разом з цим для зміни керівника подається пакет документів до державного реєстратора для внесення змін щодо відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, а саме:
- заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) (форма 2);
- рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника (Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів);
- документ про сплату адміністративного збору.
Після внесення державним реєстратором змін у Єдиний державний реєстр, керівник або уповноважена особа на здійснення реєстраційних дій, отримує Виписку з зазначенням нового керівника.
У разі, якщо установчі документи підприємства передбачають право керівника делегувати виконання своїх посадових повноважень іншим особам (наприклад, заступнику), то керівник може видати наказ про призначення особи, яка виконуватиме функції керівника на час його відсутності. Але за таким наказом повноваження керівника обмежуються лише виданням документів внутрішнього користування (наказів, розпоряджень тощо), тобто він не буде вчиняти правочини, підписувати акти виконаних робіт. Такі зміни не потрібно вносити до Єдиного державного реєстру (ст. 17 п. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»).
Якщо чинний директор, який перебуває на лікарняному, делегує такі повноваження своєму заступнику на час до внесення змін до ЄДР, то такий заступник зможе видавати накази (як документи внутрішнього користування), а отже, і видати наказ на звільнення працівника.
А от підписання звітності іншою особою, на жаль, неможливе без внесення змін до ЄДР.
Виходячи з вищевикладеного, керівником підприємства залишається керівник, який зазначений в Єдиному державному реєстрі з повноваженнями відповідно до установчих документів підприємства. Якщо він не делегує свої повноваження іншому працівнику, то всі документи, в тому числі і накази про звільнення, він повинен підписувати сам.
Новий директор матиме всі повноваження лише після внесення змін до ЄДР.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити