Головна Усі консультації Держрегулювання Інше

Інвойс: якщо дата документа та дата оплати різні

Якщо інвойс вважається первинним документом в разі його оплати, чи оплата повинна бути в тому ж місяці, що й дата інвойса?

Рахунок-фактура (інвойс) може вважатися первинним документом, але для цього, безумовно, він повинен містити всі обов’язкові реквізити, названі в ст. 9 Закону про бухоблік і п. 2.4 Положення №88. Підтверджує це і Мінфін у листах від 16.02.2017 р. №31-11410-06-5/4339 та від 22.08.2017 р. №35210-07/23-3364/2658. Водночас, він додає ще одну умову для набуття рахунком-фактурою (інвойсом) статусу "первинки". Так, первинним документом рахунок-фактура (інвойс) стане лише після його оплати. Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

В обліку госпоперації відображаються на підставі первинних документів. А, судячи із вищевказаного виходить, що поки інвойс неоплачений, то первинного документа немає, а від так, немає підстав й для відображення операцій у обліку. Втім, вважаємо, що це не зовсім так, адже тут має діяти аналогія із відображенням в обліку запізнілих документів. Детальніше про облік у такому разі ми писали тут.

Так, оскільки для відображення витрат за запізнілими документами ми їх все одно маємо відобразити у звітному періоді понесення, а тому, як пропонує Мінфін, варто складати бухгалтерську довідку й показувати витрати у звітному періоді їх понесення, хоча й первинних документів ще немає на дату складання фінзвітності.

До речі, одна з умов відображення господарської операції – наявність первинного документа. Підкреслюємо, що це саме «умова», а не дата. А ось операцію потрібно відобразити у періоді її здійснення, а не отримання "первинки". Так, відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Тому вважаємо, що для відображення доходів має спрацьовувати аналогія із відображенням витрат за запізнілими документами.

Детальніше про це ми говорили тут.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 43 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Катерина Калашян
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Інше
Теги:
Первинні документи

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі