Підставою для списання використаних легковим автотранспортом паливно-мастильних матеріалів є первинні документи. Причому до 16.04.2013 р. таким первинним документом був подорожній лист, форма та порядок заповнення якого були затверджені наказом Держкомстату від 17.02.1998 р. №74. Однак на сьогодні цей наказ уже не діє. Водночас підприємство повинно мати первинні документи на списання ПММ. Такі вимоги щодо наявності первинних документів передбачені Законом про бухоблік.
Зауважимо, що можна й надалі продовжувати користуватися звичною формою подорожнього листа або ж розробити власну форму, узявши, скажімо, за основу скасовану типову. Також форму первинного документа для обліку роботи транспортного засобу можна розробити самостійно. Головне, щоб такий подорожній лист мав всі обов’язкові реквізити, зазначені в п. 2.4 Положення №88. Як правило, ці моменти прописують в окремому наказі (розпорядженні) директора, яким затверджують форму.
Якщо ж вирішено користуватися скасованою формою подорожнього листа (для легкових автомобілів), то під час його заповнення можна керуватися нормами Інструкції №74. При цьому дотримуватися вимог щодо заповнення подорожнього листа, прописаних в Інструкції №74, не обов’язково. Тобто подорожній лист можна виписувати на тиждень або місяць, а не лише на день (раніше п. 2.1 Інструкції №74 вимагав виписувати його щодня).
Таким чином, з якою періодичністю складати подорожні листи підприємство вирішую самостійно. Бажано цей момент прописати в наказі, яким затверджено форму подорожнього листа на підприємстві.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити