• Посилання скопійовано

Компенсація працівнику понесених витрат: чи будуть готівкові обмеження?

Директор підприємства за власний кошт через касу банку сплатив штраф за підприємство. На суму понад 50 тис. грн складено авансовий звіт. Чи розповсюджується граничний розмір розрахунків готівкою на повернення директору даної суми?

За п. 2.3 Положення №637, підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізособами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами у межах граничних сум розрахунків готівкою, установлених відповідною постановою Правління НБУ:

  • 10 тис. грн - для розрахунків між собою для суб’єктів господарювання;
  • 50 тис. грн - для розрахунків, у яких хоча б однією стороною  (платником або одержувачем коштів) є звичайна фізособа. Таке ж обмеження встановлено і для розрахунків між фізособами за договором купівлі-продажу,  який підлягає  нотаріальному посвідченню.

При цьому, обмеження щодо готівкових розрахунків не поширюються на:

  • розрахунки підприємств (підприємців) з бюджетами та державними цільовими фондами;
  • добровільні пожертвування та благодійну допомогу;
  • використання коштів, виданих на відрядження.

Отже, на оплату штрафу через касу банку працівником власними коштами такі обмеження не поширюються. Адже, це не розрахунки між підприємством і фізособою. Не буде порушенням і подання працівником авансового звіту на суму більше граничної.

Однак, зверніть увагу, що такі обмеження будуть застосовуватись, якщо підприємство буде компенсувати кошти працівнику готівкою через власну касу. Тож повернути суму працівнику можна буде лише частинами у розмірі не більше 50 тис. грн за один день. Якщо повернення коштів працівнику відбувається у безготівковій формі (на його особисту карту), то готівкові обмеження не застосовуються.

Зверніть увагу: з 05.01.2018 р. набрало чинності нове Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 р. №148. Врегулювання цієї ситуації новим положенням залишається таким ж, яким було у Положенні № 637 – див. п. 6, 7, 8 розділу ІІ Положення №148.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.20245881
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202444
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 414
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202498
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202485