• Посилання скопійовано

Заповнюємо Книгу обліку доходів та витрат для підприємців - «загальносистемників»

Як заповнити Книгу обліку доходів та витрат для фізосіб-підприємців на загальній системі оподаткування? Наведіть реальний приклад такого заповнення

Згідно з п. 177.10 ПКУ підприємці на загальній системі зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Ця Книга затверджена наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. №481. Записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати здійснюються за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів.

Наведемо приклад заповнення Книги за діяльністю підприємця, який торгує канцтоварами та книгами в рамках одного місяця:

1) продано та отримано оплату за зошити — 12500 грн (5000 шт по 2,50 грн — перша партія);

  • отримано аванс за зошити — 750 грн (500 шт по 1,50 грн — друга партія);

2) відвантажено покупцю книги — 2500 грн;

3) повернуто кошти покупцю за браковані канцтовари — 250 грн;

4) придбано та оплачено постачальнику кошти за зошити — 8000 грн (8000 шт по 1,00 грн); 

5) виплачено ЗП працівнику — 4000 грн та сплачено ЄСВ — 880 грн;

6) оренда складу за грудень та січень наступного року — 2000 грн;

7) оплата реклами — 500 грн;

8) розрахунково-касове обслуговування банку — 100 грн

Період обліку

(день, місяць, квартал, рік)

Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності або незалежної професійної діяльності

Сума повернутих коштів за товари

(роботи, послуги)

Загальна сума отриманого доходу, яка підлягає декларуванню

(гр. 2 - гр. 3)

Витрати, пов'язані з господарською діяльністю або провадженням незалежної професійної діяльності

Сума чистого оподатковуваного доходу (гр. 4 - гр. 6 - гр. 7 - гр. 8)

реквізити документа, що підтверджує понесені витрати

сума витрат, пов'язаних з придбанням товарів

(робіт, послуг)

витрати на оплату праці найманих осіб

інші витрати, пов'язані з одержанням доходу

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.12.2017

12500,00

 

12500,00

БВ № 30 від 23.10.2017

5000,00*

 

 

 

4.12.2017

750,00

 

750,00

БВ № 11 від 30.11.2017

500,00*

 

 

 

11.12.2017

 

250,00

-250,00

 

 

 

 

 

29.12.2017

 

 

 

 

 

4880,00**

1000,00***

500,00

100,00

 

Сумарний підсумок за місяць

13250,00

-250,00

13000,00

 

5500,00

4880,00

1600,00

1020,00

*  - тільки витрати, які пов’язані з отриманим доходом: придбано 8000 шт зошитів, проте продано 5000 шт (перша партія), саме 5000 грн можна віднести до витрат 01.12.2017 р., а 04.12.2017 р. до витрат відноситься вартість другої партії – 500 шт по 1 грн = 500 грн.

** -  понесені у звітному місяці витрати на ЗП та ЄСВ (4000,00 + 880,00)

*** - аванс сплачений за оренду наступного періоду не відображається у поточному

Пам’ятайте! Авансові платежі з ПДФО, які підприємець сплачує протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня), розраховуються за фактичними данними Книги.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202438
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202462
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024111
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024593
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.2024118