• Посилання скопійовано

Журнали про явку інкасаторів: чи потрібно зберігати?

Чи повинне підприємство зберігати журнали про явку інкасаторів?

Чинними нормативними документами необхідність ведення таких журналів, їх форми, порядок ведення, особливості зберігання не встановлені.

Але відповідно до пп. 49 Положення №148 порядок проведення інкасації коштів та випадки непроведення інкасації коштів визначаються в договорі на інкасацію коштів.

Разом з тим, згідно з пп. 12 Положення №148, установа/підприємство на підставі цього Положення зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів [внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку].

Тож особливості ведення журналу про явку інкасаторів, форма такого журналу мають бути встановлені підприємством у самостійно розробленому і затвердженому внутрішньому порядку оприбуткування готівки в касі. Окрім того, особливості застосування такого журналу може передбачатися договором на інкасацію коштів.

Таким чином, схожий журнал – це внутрішній документ підприємства, який стосується оформлення касових операцій.

Строки зберігання документів встановлені Переліком типових документів, затвердженим Наказом Мін'юсту від 12.04.2012 р. №578/5.

Відповідно до пп. «г» пп. 352 Переліку строк зберігання книг, журналів, карток обліку - касових документів  (рахунків, касових ордерів, довіреностей, платіжних документів, накладних тощо), - 5 років.

Таким чином, на наш погляд, строк зберігання журналупро явку інкасаторі – 5 років.

Причому до цього рядка Переліку є примітка, що слід глянути примітку до рядку 186. А в примітці до цього останнього написано, що документи, пов’язані з предметом податкової перевірки, інспектування (ревізії) органу державного фінансового контролю та/або адміністративнимчи судовим оскарженням прийнятого за її (його) результатами рішення, зберігаються не менше встановленого мінімального строку та протягом одного року після закінчення передбаченого законом строку для судового оскарження такого рішення, а у разі такого оскарження - протягом одного року з дня набрання законноїсили судовим рішенням, яким закінчено розгляд справи, а у разі оскарження такого судового рішення - протягом трьохмісяців з дня набрання законної сили остаточним судовимрішенням, подальше оскарження якого неможливе. Документи, щодо яких сплинув мінімальний строк зберігання, що стосуються звітних періодів, за які більше не може проводитись податкова перевірка, інспектування(ревізія), підлягають знищенню (крім тих, що можуть бути використані для документального забезпечення процесу відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації та тимчасової окупації).

Таким чином, при визначенні строку зберігання це правило слід враховувати.

Тепер щодо другого правила.

Відповідно до пп. 2.10 Переліку обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року.

Тобто, якщо, приміром, журнал явки інкасаторів завершено в 2024 році, то строк зберігання починає обчислюватися з 01.01.2025 р. В такому разі журнал слід зберігати до 01.01.2030 року. Після чого він може бути знищений.

Тут зазначимо, що строк зберігання документів, пов’язаних із сплатою податків, інший, і наведений в пп. 44.3 ПКУ. Причому для таких документів і строк починає відлічуватися інакше, ніж наведено вище, про що зазначено в пп. 2.10 Переліку. Але, на наш погляд, журнал явки інкасаторів не стосується податкового обліку. Тому на нього не поширюються податкові правила і ми їх тут не розглядаємо.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202514
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202555
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202535
  • Чи потрібно заповнювати графу 4 ф. №20-ОПП СГ, які здійснюють торгівлю через мережу інтернет та використовують РРО та/або ПРРО?
    Якщо СГ здійснює торгівлю з використанням РРО/ПРРО, то у графі 4 заяви №20-ОПП потрібно зазначити найменування об’єкта оподаткування, яке буде зазначатись як назва господарської одиниці у розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» реєстраційної заяви РРО/ПРРО
    30.07.202549
  • Доплата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем у разі збільшення кількості РРО/ПРРО у місці торгівлі
    При збільшенні кількості РРО/ПРРО у місці роздрібної торгівлі алкоголем доплата за ліцензію здійснюється щокварталу, рівними частками, починаючи з кварталу, в якому було додано такий РРО/ПРРО
    28.07.202516