З 1 січня 2022 року стало обов'язковим відображення (при роздрібній торгівлі алкогольними напоями) у чеках РРО/програмних РРО цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер). Докладніше про це ми писали тут.
Тому такі чеки, які не містять цього реквізиту, вважаються такими, що не відповідають вимогам до встановленої форми чека, що містяться у Положенні про форму та зміст розрахункових документів від 21.01.2016 р. №13.
За відсутність штрихкоду акцизної марки передбачено санкції як за невидачу розрахункового документа встановленої форми (п. 1 ст. 17 Закону про РРО):
- 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
- 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Але на практиці складно перевірити саме правильність зазначення штрих-коду, якщо він наявний в чеку, тому що для цього потрібно звірити всі коди акцизних марок.
Якщо у продавця вже немає пляшки з тим кодом, який не було пробито, це можна розглядати як нестачу такої пляшки, але тільки за умови, якщо цей факт буде виявлений. Як варіант, можна пробити в чеку пляшку з цим кодом, щоб такої невідповідності вже не було. Проте це призведе до збільшення виручки та акцизного податку в частині вартості цієї пляшки. Також можна списати цю пляшку як зіпсовану.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити