• Посилання скопійовано

Застосування РРО при доставці і оплаті товару через кур’єрську службу

ФОП-«єдинник» ІІ групи здійснює інтернет-торгівлю. Обсяг доходу досяг 1 млн грн. Чи потрібно застосовувати РРО при постачанні неоплаченого товару через відділення служб кур'єрської доставки з оплатою у їх відділеннях («накладений платіж»)?

Статтею 3 Закону про РРО передбачено, що обов'язок використовувати РРО при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі покладається на суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо).

Своєю чергою розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тобто, розрахунковою операцією (яка проводиться через РРО) є операція з приймання саме продавцем готівки (платіжних карток) від покупця. У разі ж відправки покупцю товару з оплатою через кур’єрську службу продавець кошти від покупця не отримує – це здійснює служба кур’єрської доставки, яка вже надалі передає ці кошти покупцю (готівкою або на банківський рахунок).

При цьому, і податківці у ІПК від 22.03.2019 р. №1180/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначають, що у разі отримання готівки у відділенні кур'єрської служби доставки за раніше відправлений товар (споживач через службу доставки здійснив кур’єрській службі післяплату за придбаний товар), зазначена операція не потребує проведення через РРО у продавця.

Крім того, є і більш ранні роз’яснення ДФС, зокрема ІПК від 26.05.2017 р. №387/ІПК/20-40-14-10-17, в якій наголошувалось наступне:

  • у разі доставки товару за допомогою кур'єрської служби за умови передоплати продавець повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чеку) разом із придбаним товаром та відповідним чином оформленим гарантійним талоном;
  • якщо доставка товару здійснюється кур'єрською службою за умови післяплати, то кур'єр видає розрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар. При цьому розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.

Таким чином, якщо продавець відправляє неоплачений товар покупцю (з оплатою у відділенні кур'єрської доставки), то така операція не проводиться продавцем через РРО, оскільки обов’язок видати чек РРО покладається на таке відділення доставки – оскільки воно приймає від покупця готівку (або платіжні картки) для подальшого переказу коштів продавцю (абз. 1 ст. 3 Закону про РРО).

Зверніть увагу, що це не звільняє продавця від надання товарного чека та гарантійного талона (якщо це передбачено умовами постачання). РРО при прийманні готівки, в цьому випадку, має застосовувати служба кур'єрської доставки, яка приймає оплату.

Якщо продавець відправляє вже передплачений покупцем товар (готівкою або якщо для приймання оплати застосовується еквайринг – POS-термінал або інтернет-еквайринг), то така операція проводиться продавцем через РРО, а розрахунковий документ (чек) вкладається разом з товаром при доставці.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024526
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024683
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705