• Посилання скопійовано

Чи потрібно вносити в РРО залишки підакцизних товарів?

Чи передбачає п. 11 ст. 3 Закону про РРО обов’язок вносити в РРО залишки товару та наступні його надходження при продажу підакцизних товарів (алкоголь та тютюн)?

Згідно з п. 11 ст. 3 Закону про РРО, у редакції з 01.08.2020 року, суб’єкти господарювання при здійсненні розрахункових операцій зобов’язані проводити їх через РРО або ПРРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Разом з тим у чеку повинно бути зазначено, зокрема:

  • найменування та кількість товару, який реалізується;
  • вартість проданого товару;
  • код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством);
  • ставки та суми ПДВ та акцизного податку.

Тут варто звернути увагу що п. 11 ст. 3 Закону про РРО діяв і до 01.08.2020 року, однак серед вимог не містив обов’язку зазначати код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів. А от обов’язок програмування РРО щодо найменування товарів, цін та обліку їх кількісті діяв і раніше (тобто в плані обов’язків програмування такими даними змін не відбулось).

Безпосередньо щодо програмування кількості свого часу податківці у листі від 17.09.2004 р. №8143/6/23-2219 розглядаючи цю вимогу зазначали, що РРО мають забезпечувати облік кількості проданих товарів саме під час їх реалізації.

Таким чином про обов’язок вносити залишки товару в РРО мови не йде. Ця вимога стосується саме зазначення при продажу через РРО кількості товару, що реалізовується покупцю.

Разом з тим п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу* щодо ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Але і це не передбачає обов’язку вводити залишки товару в РРО, а лише встановлює обов’язок вести облік таких товарів (згідно правил бухгалтерського обліку - якщо мова іде про юридичну особу, або у довільному порядку, якщо це підприємець) та мати відповідні первинні документи, які підтверджують придбання такого товару.

________

* Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно проводити через РРО/ПРРО повну вартість замовлення при переданні кур'єру?
    ФОП на ІІ групі ЄП здійснює продаж страв з доставкою через «GLOVO» та «Болт». Кур’єр забирає замовлення, доставляє його клієнту та отримує від нього оплату. Через кілька днів «GLOVO» та «Болт» перераховують кошти на р/р ФОП за вирахуванням комісійних. Чи потрібно проводити через РРО/ПРРО повну вартість замовлення при переданні його кур'єру? Яку потрібно обрати форму оплати в чеку РРО/ПРРО?
    17.10.202513
  • Застосування РРО/ПРРО при онлайн-оплаті послуг через WayForPay
    Чи є обов'язковою фіскалізація (застосування РРО/ПРРО) при отриманні оплати за онлайн-послуги через платіжний сервіс WayForPay?
    16.10.202517
  • Чи допускається відмінність у друкованій та електронній формах чеках РРО/ПРРО?
    Чи може форма друкованого чеку, який надається покупцю відрізнятися від чеку, який передається в податкову в частині відображення знижок? В друкованому чеку буде загальна сума знижки по всім товарам, а в чеку, якій передається в податкову, знижки будуть відображатися позиційно по кожному товару?
    16.10.202522
  • Обов'язок застосування РРО/ПРРО при отриманні коштів через LiqPay
    Чи виникає у суб'єкта господарювання обов'язок застосування РРО/ПРРО при надходженні коштів на розрахунковий рахунок через платіжну систему LiqPay (інтернет-еквайринг)?
    14.10.202539
  • Як діяти з номіналом монет 10 копійок?
    У касі підприємства станом на 1 жовтня 2025 року є є залишок готівки в касі - 40 копійок. Касові операції по готівці були ще в червні місяці, надалі таких операцій по готівці не було. Як діяти з даними коштами? Чи можна їх списати, чи все ж таки потрібно інкасувати? Чи не буде штрафної санкції при здійсненні такої операції?
    14.10.20251 086