Згідно з п. 11 ст. 3 Закону про РРО, у редакції з 01.08.2020 року, суб’єкти господарювання при здійсненні розрахункових операцій зобов’язані проводити їх через РРО або ПРРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Разом з тим у чеку повинно бути зазначено, зокрема:
- найменування та кількість товару, який реалізується;
- вартість проданого товару;
- код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством);
- ставки та суми ПДВ та акцизного податку.
Тут варто звернути увагу що п. 11 ст. 3 Закону про РРО діяв і до 01.08.2020 року, однак серед вимог не містив обов’язку зазначати код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів. А от обов’язок програмування РРО щодо найменування товарів, цін та обліку їх кількісті діяв і раніше (тобто в плані обов’язків програмування такими даними змін не відбулось).
Безпосередньо щодо програмування кількості свого часу податківці у листі від 17.09.2004 р. №8143/6/23-2219 розглядаючи цю вимогу зазначали, що РРО мають забезпечувати облік кількості проданих товарів саме під час їх реалізації.
Таким чином про обов’язок вносити залишки товару в РРО мови не йде. Ця вимога стосується саме зазначення при продажу через РРО кількості товару, що реалізовується покупцю.
Разом з тим п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу* щодо ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).
Але і це не передбачає обов’язку вводити залишки товару в РРО, а лише встановлює обов’язок вести облік таких товарів (згідно правил бухгалтерського обліку - якщо мова іде про юридичну особу, або у довільному порядку, якщо це підприємець) та мати відповідні первинні документи, які підтверджують придбання такого товару.
________
* Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити