• Посилання скопійовано

Повернення передоплати, оплаченої із банківської карти, за ненадану послугу

Клієнт зробив передплату за послугу банківською карткою через POS термінал, про що йому був виданий фіскальний чек з РРО та чек з POS терміналу, через 20 днів він повідомив, що відмовляється від ще не наданої послуги. Як правильно повернути йому його передплату?

Податківці на сьогодні не змінили своєї думки щодо повернення коштів за товар, оплачений платіжною картою, і вперто твердять, що повертати кошти потрібно тільки на картку.

Так, відповідно до підкатегорії 109.02 ресурсу «ЗІР» на питання: «Чи має право СГ здійснити повернення готівки через РРО, якщо оплата за даний товар була здійснена у безготівковій формі (із застосуванням POST - терміналу)?» податківці надають таке роз’яснення:

  • якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку;
  • або якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у готівковій формі чи із застосування банківської платіжної картки – то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа, але у випадку використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів, тобто на розрахунковий рахунок покупця, відкритого у банку.

Теж саме зазначають податківці в ІПК від 12.07.2019 р. №3236/6/99-99-14-05-01-15/ІПК, від 26.03.2019 р. №1264/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.

Проте вважаємо, що Закон про РРО та будь-яке інше законодавство прямо не обмежує суб’єкта господарювання у праві застосувати в цьому випадку як безготівкову, так і готівкову форму розрахунку, адже у таких нормативних актах відсутні норми, які б забороняли повертати кошти готівкою, якщо передоплата була отримано із допомогою банківської картки покупця.

Та й норми п. 9 Положення №148 цілком дозволяє повернути готівкою кошти, що були сплачені банківською платіжною карткою:

«Підприємство / фізична особа – підприємець, яке/яка відповідно до законодавства України приймає до обслуговування електронні платіжні засоби з метою проведення оплати вартості товарів чи послуг і оснащене платіжним терміналом [у тому числі з'єднаним чи поєднаним з реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО)], має право за рахунок готівкової виручки або готівки, отриманої з банку, надавати держателю електронного платіжного засобу (якщо така послуга передбачена правилами відповідної платіжної системи) послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа) та відображенням таких операцій у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) або розрахунковій книжці (далі – РК) у разі їх використання».

Більше того, фахівці НБУ раніше також дозволяли повертати кошти за придбаний товару як у безготівковій, так і в готівковій формі (див. лист Нацбанку від 12.10.2016 р. №57-0002/84778).

Якщо ж платник податків не збирається сперечатися з контролерами, то нагадаємо: при поверненні коштів на банківську картку складання акта про видачу коштів теж є обов’язковим, якщо сума, належна до повернення, перевищує 100 грн (ІПК ДФСУ від 14.05.2019 р. №2141/6/99-99-14-05-01-15/ІПК).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024240
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705