• Посилання скопійовано

Які безготівкові операції вважаються розрахунковими?

Які безготівкові операції вважаються розрахунковими? Чи потрібний РРО при отриманні оплати за товар з картки покупця на картку продавця?

Не слід плутати поняття розрахункових та готівкових операції, адже це різні поняття.

Відповідно до ст. 2 Закону про РРО, розрахункова операція – це приймання від покупця таких видів оплати:

  • готівкових коштів – паперових банкнот та металевих монет. Це готівкова розрахункова операція;
  • платіжних карток – за допомогою POS-терміналів або інтернет-еквайрингу. Це безготівкова розрахункова операція;
  • платіжних чеків, жетонів тощо. Це негрошова форма розрахунків, але це теж розрахункова операція.

Всі ці розрахунки є розрахунковими операціями і вони мають відбуватися за місцем реалізації товарів (послуг). За цих умов вони всі реєструються через РРО.

Окремо зупинимося на безготівкових розрахункових операціях, які потребують реєстрації через РРО.

По-перше, щоб приймати оплату картками на місці розрахунків, потрібно укласти з банком договір еквайрингу і отримати від банка POS-термінал для приймання карток.

По-друге, щоб приймати оплату дистанційно на сайті продавця, потрібно укласти з банком договір інтернет-еквайрингу, після чого на сайті починає працювати спеціальна програма – так званий платіжний віджет, який стягує оплату з картки покупця за реквізитами картки – її номера, строку дії та тризначного коду на звороті картки. При цьому покупцю не потрібно знати номер рахунка продавця, йому достатньо виконувати вказівки платіжного віджета і акцептувати платіж. У свою чергу, продавець також не може дізнатися про платіжні реквізити покупця, як це буває при переказі коштів напряму з рахунку на рахунок. При застосуванні інтернет-еквайрингу також потрібний РРО при реалізації товарів та послуг – див. тут.

Звертаємо увагу, що  розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг). Якщо послуги надаються дистанційно (наприклад, консультації), то в такому випадку місце надання таких послуг є не визначеним, а можливості видати замовнику розрахунковий документ немає.

На нашу думку, в такому випадку застосовувати РРО не потрібно, оскільки місце постачання таких послуг відсутнє. Але, щоб перестрахуватися, радимо отримати для такого випадку власну ІПК.

На відміну від вищерозглянутих операцій, прямий переказ коштів з рахунку покупця на рахунок продавця (за номером рахунка) без застосування еквайрингових технологій не є розрахунковою операцією та не потребує застосування РРО. Нагадаємо, що саме з рахунків, а не «з карток», здійснюється переказ коштів  (більш докладно про картки читайте тут).

Отже, якщо покупець ініціює прямий переказ коштів зі свого рахунку на рахунок продавця за допомогою клієнт-банку тощо, а еквайринг при розрахунках не застосовується, то РРО в такому разі не потрібний.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024364
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247622
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705